Zatímco ve Španělsku, Rakousku či Itálii firmy běžně využívají bezobslužné terminály, v České republice se tato tendence projevila až v posledních letech.
„Poptávku po bezobslužných terminálech zaznamenáváme především od provozovatelů parkovišť, kde je instalováno celkem 90 % našich zařízení. Právě parkovací domy vítají bezobslužné terminály kvůli noční pracovní době. Díky nim totiž nemusejí zaměstnanci pracovat přes noc a jejich nepřítomnost nenaruší nepřetržitý provoz,“ uvedla Lenka Bukalová, ředitelka obchodu a marketingu společnosti Sonet, která je předním dodavatelem v oblasti platebních technologií. Terminály díky zmíněné výhodě využívají i česká letiště. „Na brněnském letišti máme pro obsluhu parkoviště dva platební automaty. Některé další služby, např. běžný maloobchodní prodej či poplatky cestujících za nadváhu zavazadel a podobné služby dopravců, zajišťujeme stále obsluhou na přepážce.
Terminály je samozřejmě třeba udržovat, což se děje v běžné pracovní době. Terminály samotné však umožňují provoz 24 hodin denně,“ popsal ředitel letiště Brno-Tuřany Tomáš Plaček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva