Asociace komunikačních agentur (AKA) představila první verzi metodiky pro výběr dodavatele už na podzim 2015. Podle ní pak bylo vysoutěženo několik zakázek pro významné instituce (Jihočeské inovační centrum, Český rozhlas, Výstaviště Praha a další). Novou, upřesněnou metodiku zveřejnila AKA právě dnes. Připravovala ji několik měsíců ve spolupráci s MMR. „Metodika uvádí možné typy řízení, doporučená kritéria výběru a kvalifikační předpoklady. Je ale možné, že i tak se zadavatel nebude cítit v oboru jistý. Proto AKA nabízí konzultace pro přípravu věcné části zadávacích dokumentací,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.
U agentury TNS Kantar asociace zadala výzkum, ze kterého vyplývá, že občané nejsou zcela spokojeni se způsobem, jimž stát a samospráva komunikují. Celé tři čtvrtiny respondentů se domnívají, že úřady nemají odborníky, kteří by dokázali srozumitelnou a poutavou cestou informovat občany. Plných 97 % respondentů je pro to, aby veřejné instituce lépe komunikovaly i za předpokladu, že do informačních kampaní bude třeba investovat.
Naproti tomu podle zjištění APRA, která zmapovala veřejné zakázky na PR projekty v letech 2013–2015, státní a veřejná správa vypsala za poslední dva roky přes 250 zakázek na služby public relations, komunikace a příbuzné oblasti, v celkovém objemu téměř jedné miliardy korun. Celkem bylo za toto období vypsáno 512 zakázek, u poloviny z nich ale nebylo možné z veřejných zdrojů dohledat rozpočet, případně byly vypsány a následně zrušeny. Polovina doložitelných zakázek byla soutěžena výhradně na cenu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva