Občané by ocenili srozumitelnou a profesionální komunikaci ze strany státu a samosprávy. Úředníkům pomůže nová metodika výběru vhodného dodavatele

02.03.2017 14:05 | Zprávy

Občané nejsou spokojeni s tím, jak stát a samospráva komunikují. Polovina zakázek na služby public relations, komunikace a příbuzné oblasti se soutěžily dokonce jen na cenu. Vyplývá to z analýz Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace Public Relations Agentur (APRA). Spolu s Hospodářskou komorou proto dnes obě asociace představily novou metodiku, která v souvislosti s novelou zákona o zadávání veřejných zakázek umožní státním úředníkům a zaměstnancům samospráv vybrat vhodného dodavatele na informační kampaně.

Občané by ocenili srozumitelnou a profesionální komunikaci ze strany státu a samosprávy. Úředníkům pomůže nová metodika výběru vhodného dodavatele
Foto: Archiv
Popisek: Hospodářská komora - logo

Asociace komunikačních agentur (AKA) představila první verzi metodiky pro výběr dodavatele už na podzim 2015. Podle ní pak bylo vysoutěženo několik zakázek pro významné instituce (Jihočeské inovační centrum, Český rozhlas, Výstaviště Praha a další). Novou, upřesněnou metodiku zveřejnila AKA právě dnes. Připravovala ji několik měsíců ve spolupráci s MMR. „Metodika uvádí možné typy řízení, doporučená kritéria výběru a kvalifikační předpoklady. Je ale možné, že i tak se zadavatel nebude cítit v oboru jistý. Proto AKA nabízí konzultace pro přípravu věcné části zadávacích dokumentací,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

U agentury TNS Kantar asociace zadala výzkum, ze kterého vyplývá, že občané nejsou zcela spokojeni se způsobem, jimž stát a samospráva komunikují. Celé tři čtvrtiny respondentů se domnívají, že úřady nemají odborníky, kteří by dokázali srozumitelnou a poutavou cestou informovat občany. Plných 97 % respondentů je pro to, aby veřejné instituce lépe komunikovaly i za předpokladu, že do informačních kampaní bude třeba investovat.

Naproti tomu podle zjištění APRA, která zmapovala veřejné zakázky na PR projekty v letech 2013–2015, státní a veřejná správa vypsala za poslední dva roky přes 250 zakázek na služby public relations, komunikace a příbuzné oblasti, v celkovém objemu téměř jedné miliardy korun. Celkem bylo za toto období vypsáno 512 zakázek, u poloviny z nich ale nebylo možné z veřejných zdrojů dohledat rozpočet, případně byly vypsány a následně zrušeny. Polovina doložitelných zakázek byla soutěžena výhradně na cenu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Nová filmová soutěž dává šanci mladým

22:03 Ministerstvo dopravy: Nová filmová soutěž dává šanci mladým

Česká cesta do vesmíru dostává nový rozměr, a to kreativní a filmový.