Kontrola této provozovny byla provedena dle zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, se zaměřením na podnět spotřebitelky – vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě, seznámení spotřebitele s cenou, správnost účtování, vystavení dokladu o zaplacení na vyžádání, se zákonem stanovenými náležitostmi. Informační povinnosti.
Během kontroly bylo zjištěno porušení ustanovení § 12 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, kdy 49 druhů obuvi nebylo označeno platnou cenou. Dále bylo zjištěno porušení ustanovení § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, kdy kontrolované zboží nebylo opatřeno informací o způsobu údržby a dále nebyl nikde vysvětlen význam uváděných piktogramů.
Dalším nedostatkem byla absence českého textu, několik druhů obuvi bylo označeno informací o údržbě pouze v cizím jazyce, což bylo vyhodnoceno jako porušení ustanovení § 11 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. V rámci šetření podnětu spotřebitelky bylo zjištěno, že reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanoveném termínu do 30 dnů, což bylo vyhodnoceno jako porušení ustanovení
§ 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva