Současné koronavirové situaci se museli přizpůsobit i energetici pracující v terénu. „Jelikož jsme součástí kritické infrastruktury, museli jsme přijmout opatření k ochraně své i zákazníků. Vytvořili jsme fixní osádky, starty z domova a omezujeme shromažďování na zázemích, důsledně dodržujeme hygienické a bezpečnostní opatření. I přes všechna přijatá opatření jsou naše čety schopny okamžitě vyrazit do terénu k případným poruchám na vedení,“ říká Radim Černý, místopředseda představenstva ČEZ Distribuce.
Za dvanáct měsíců přes sedmdesát tisíc výjezdů
Do terénu jednotlivé poruchové čety ČEZ Distribuce vyjížděly za dvanáct měsíců roku 2020 v sedmdesáti tisících případech. V průběhu roku se energetici potýkali s následky několika kalamit způsobenými povětrnostními vlivy. Mezi nejhorší, co se týká počtu odběrných míst bez elektřiny i výše škody, patřily únorové SABINE a JULIE, v říjnu BRIGITTE a v prosinci prověřily připravenost poruchových čet na zimní období kalamity WENKE a HERMINE.
Denně více než 900 pracovníků v terénu, dalších 200 v pohotovosti
Údržbu, provoz a opravy vedení velmi vysokého, vysokého a nízkého napětí včetně distribučních stanic zajišťuje na území ČEZ Distribuce útvar Sítě z úseku Provoz. „Na to, aby naši zákazníci „svítili“ dohlíží v terénu na celém zásobovacím území ČEZ Distribuce každý den přes 900 pracovníků. V mimopracovní době je v pohotovosti připraveno na řešení poruchových událostí více než 200 pracovníků,“ vysvětluje manažer útvaru Sítě ČEZ Distribuce Petr Zachoval. Současně jsou pro řešení rozsáhlejších poruch zajištěny kapacity externích firem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva