Zprávu “Stitched Up” zveřejňuje NaZemi ve spolupráci s Clean Clothes Campaign (CCC) v rámci dlouhodobé kampaně Ušili to na nás. Výzkum, který proběhl v deseti zemích, odkrývá realitu pracujících z východní Evropy a Turecka, kteří vyrábějí oblečení pro značkové oděvní řetězce. Tento region je v souvislosti s výrobou a následným prodejem oblečení v zemích Evropské Unie stále důležitý, jelikož u přibližně poloviny oděvů uvedených na trh v EU 28 je udáván původ v Evropě či Turecku.
Výzkumná zpráva poukazuje na skutečnost, že postsocialistické evropské země fungují jako zdroje levné pracovní síly pro módní značky a prodejce ze západní Evropy. Oděvní průmysl má v tomto regionu dlouhou historii a disponuje kvalifikovanou pracovní sílou. Navzdory tomu téměř všichni dotazovaní vyrábějící pro velké evropské firmy jako Hugo Boss, Adidas, Zara, H&M nebo Benetton dostávají mzdy, které je udržují v chudobě. Mnozí z nich se musejí spoléhat na další příjmy například ze zemědělství nebo druhé práce, aby se uživili.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva