Česko se potýká s rekordní inflací
Česká republika se od začátku roku potýká s rekordní mírou inflace. Podle nejnovějších údajů, zveřejněných na začátku července, meziroční inflace dosáhla dokonce již 17,2%. Tento rekordní nárůst se již podle posledních statistik Českého statistického úřadu začíná projevovat i na chování Čechů.
Tržby maloobchodu se propadly
Maloobchodní tržby se v květnu oproti minulému roku propadly o 6,9%. Mezi měsíčně pak o 2,3%. Nejvíce klesly prodeje oblečení a obuvi, méně se dařilo také prodeji sportovních potřeb a elektronice naopak žádný pokles nezaznamenalo lékárnictví a drogerie.
I přesto se však některým módním značkám stále daří.
Kterým značkám se daří
Potvrzují to i experti vyhledávače slevových nabídek a kuponů Promo-Codes. Na jejich stránkách je nejvyhledávanějším prodejcem oblečení značka Answear. Boduje také v žebříčku všech značek, dle jejich statistik se pravidelně umisťuje v první desítce. Uživatelé na jejich stránkách nejčastěji využívají kuponů na slevy a informací o výprodejích. Chcete-li si prohlédnout jejich nabídky, sleva na Answear ZDE.
Nejen oblečení, ale i kosmetice se na jejich stránkách stále daří. Mezi jednu z těch nejpopulárnějších patří e-shop Krásné vůně, specializující se na prodej levných a cenově dostupných vůní. Na Promo-Codes jejich slevový kód KrásnéVůně jen za poslední měsíc využilo přes tři sta lidí.
Zahraniční značky v Česku investují
I přes zpomalování maloobchodního prodeje zahraniční značky do České republiky expandují. Od začátku roku tu dokonce otevřelo své pobočky nejvíce zahraničních společností za poslední čtyři roky. V červenci je jejich počet již na patnácti.
Jednou z nich je například světoznámá luxusní značka Chanel. Ta svůj obchod otevřela v Praze, v ráji luxusních značek, Pařížské ulici.
Populární Answear rozšiřuje služby
I již zmiňovaný Answear v minulém roce rozšiřoval své služby a i nadále v tom plánuje pokračovat. Na začátku minulého roku vyhlásili plán do roku 2024 zdvojnásobit svou nabídku. Zavedený polský e-shop v minulém roce rozjel rozsáhlou televizní kampaň, rozšířil spolupráci s influencery a spustil novou mobilní aplikaci. V tomto roce rozjeli novou kampaň, jejíž tváří je polsko-ukrajinská boxerka Sasha Sidorenko a jejíž výtěžek věnují Červenému kříži.
Češi se vrací do second-handů
Přestože pro většinu obchodníků vysoká inflace znamenala útlum, některým přece jen prospěla. Podle informací Deník.cz je nyní vysoký zájem o oblečení z druhé ruky. Prodej obnošených svršků si v posledních letech získával na popularitě především kvůli ekologii, dnes je však zájem stimulován i vysokými cenami.
Tradiční second handy proto nyní často rozšiřují své služby na síti a zavedené značky vstupují na trh. Příkladem je například oblíbené Zalando, které svůj second hand spustilo před dvěma lety.
autor: komerční tisková zpráva