Od roku 2006 mohou spotřebitelé v České republice změnit dodavatele elektřiny, od roku 2007 je možné změnit dodavatele plynu. Jak se staví české domácnosti ke změně dodavatelů energií?
„Spokojenost spotřebitelů s podmínkami na českém trhu s energiemi je dlouhodobě nízká. Přitom dvě třetiny respondentů v našem průzkumu uvedly, že v posledních třech letech dodavatele elektřiny neměnily a zhruba stejné množství oslovených v současné době ani neuvažuje o změně dodavatele. Když nejsme spokojeni s kvalitou běžného zboží nebo službami prodejce, nebo má-li konkurence lepší cenu, jdeme prostě do jiného obchodu. V případě odběru energií to čeští spotřebitelé bohužel takto snadné stále nemají,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Důvody podle Zeleného částečně ukazuje provedený průzkum. Z respondentů, kteří za poslední tři roky změnili dodavatele elektřiny, nejvyšší procento (29 %) uvedlo, že je navštívili podomní prodejci a uzavřeli s nimi smlouvu. 23 % oslovených uvedlo, že si vhodného dodavatele vyhledali sami, 20 % využilo internetové srovnávače a 11 % respondentů v posledních třech letech změnilo dodavatele prostřednictvím aukce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva