Český Ježíšek nedává svým konkurentům u domácí populace žádnou šanci. Stejně jako vminulých letech i letos tak bude Ježíšek neohroženým králem tradičních křesťanských svátků pro téměř dvě třetiny domácí populace. Jak ukázal aktuální průzkum společnosti SANEP, Ježíšek bude na Štědrý večer nadělovat dárky 65,2% českým domácnostem. Oproti tomu hojně reklamně a produktově propagovaný Santa Claus, pak o letošních Vánocích nadělí dárky 0,3% českým rodinám a Děda Mráz rovněž 0,3% veřejnosti.
Jak dále ukázalo exkluzivní šetření společnosti SANEP, částku do výše 1000,-Kč hodlá investovat do vánočních dárků 8,7% respondentů, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Částku od 1000,-Kč do 3000,-Kč pak míní investovat do vánočních dárků 22,1% dotázaných a částku ve výši od 3000,-Kč do 5000,-Kč 20,1% dotázaných. Finanční obnos ve výši od 5000,-Kč do 10000,-Kč pak hodlá do dárků investovat 24,2% dotázaných a obnos přesahující částku 10.000,-Kč 13,1% respondentů. Na vánoční dárky pak nemá žádné finanční prostředky 4,2% dotázaných.
Za nejlepší dárek pod vánočním stromkem považuje 8,3% drobnost z lásky a 5,8% veřejnosti knihu. Nejlepším dárkem pro 4,9% dotázaných je ten, o nějž si sami řeknou. Nicméně každého dárku si váží 48,1% dotázaných.
Naopak za nejméně žádaný nebo spíše nevhodný dárek považuje 11,9% dotázaných poukázku na adrenalinový zážitek. Jako nejhorší dárek pod stromečkem je dle názoru 7,7% veřejnosti, prostředek na hubnutí. Nevhodné je coby vánoční dárek i erotické prádlo či erotické pomůcky, a to zpohledu 5,9% respondentů. Vžebříčku nejhorších vánočních dárků následuje alkohol (4,8%), věci do domácnosti (3,7%) či ponožky (3,2%).
Vánoční svátky vnímá i přes předvánoční shon jako období klidu a pohody 30,2% veřejnosti. Tradiční křesťanské hodnoty a symboliky oslavuje o vánočních svátcích 19,1% dotázaných. Pro 17,2% respondentů představují Vánoce příležitost krodinnému setkání. Jako radost pro děti pak představují Vánoce pro 13,4% dotázaných. Ovšem pouze jako chaos a stres vnímá Vánoce 8,4% dotázaných a jako nákupy dárků a předvánoční shon 8,9% respondentů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva