SŽDC: Mezi Lysou a Ústím nad Labem je cestování vlakem rychlejší a bezpečnější

02.10.2016 20:17

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry na železniční trati mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům. Stavba výrazně přispěla ke zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících i ke snížení hlukové zátěže v daném úseku.

SŽDC: Mezi Lysou a Ústím nad Labem je cestování vlakem rychlejší a bezpečnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci projektu došlo na uvedené trati ke kompletní výměně železničního svršku. Na základě výsledků geotechnického průzkumu byla v určitých úsecích provedena sanace železničního spodku. Zajištěny byly také stavební úpravy mostních objektů, dvou železničních přejezdů a výměna dotčených stožárů trakčního vedení.

„Jedním z hlavních přínosů stavebních prací provedených na železniční trati v úseku Litoměřice – Ústí nad Labem-Střekov je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti železniční dopravy. Realizace projektu umožnila v uvedeném úseku plně využít možností stávající infrastruktury, což přináší zkrácení jízdních dob, zlepšení obratů souprav a také přípojných vazeb. To povede k zatraktivnění železniční dopravy pro širokou veřejnost,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti na železničních přejezdech.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 072 Lysá n.L. – Ústí n.L., v úseku Litoměřice – Ústí n.L. Střekov činily 309 535 891 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 228 833 101 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra a.s.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

22:04 Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

Zvýšení příspěvku na péči, které v pátek odsouhlasila Poslanecká sněmovna, se nevztahuje na nejnižší…