Jedná se o evropsky unikátní projekt v rychlosti zpřístupnění informace spotřebitelům a v míře detailnosti – u každé potraviny je uveden její název, výrobce, šarže, prodejce, typ pochybení a fotodokumentace.
Zájem spotřebitelů byl od počátku mimořádný, během prvních 24 hodin si stránku zobrazilo 200 000 unikátních návštěvníků, kteří si zobrazili 4 miliony položek. Právě hlasy spotřebitelů přinesly projektu cenu českého internetu Křišťálová lupa a ocenění Mobilní aplikace roku.
„Za deset let fungování se Potraviny na pranýři se všemi svými odnožemi staly nedílnou součástí tuzemského trhu s potravinami, pomáhají spotřebitelům činit kvalifikovaná rozhodnutí a kultivují výrobce i prodejce.“ uvádí ministr zemědělství ČR Zdeněk Nekula.
„Přes počáteční odmítání ze strany části provozovatelů jsou Potraviny na pranýři respektovány a využívány i samotnými provozovateli mj. pro monitorování situace na trhu.“ zdůrazňuje ústřední ředitel SZPI Martin Klanica.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva