Správa železnic: Příprava geologického průzkumu pro přeshraniční část VRT Praha – Drážďany

07.03.2021 14:28

Správa železnic s německou DB Netz dovedly k podpisu smlouvy další z plánovaných veřejných zakázek na zajištění projektové přípravy vysokorychlostního vlakového spojení mezi Prahou a Drážďany. Pro přeshraniční úsek Ústí nad Labem – Heidenau byly uzavřeny dvě smlouvy potřebné k přípravě terénního průzkumu. Podílet se na ní budou experti ze zahraničí.

Správa železnic: Příprava geologického průzkumu pro přeshraniční část VRT Praha – Drážďany
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Sdružení vedené společností Dr. Spang Ingenieurgesellschaft für Bauwesen, Geologie und Umwelttechnik z Freibergu bude dodavatelem geologických a hydrogeologických znaleckých služeb. Zodpovědné bude zejména za návrh koncepce terénních průzkumů v jednotlivých fázích projektové přípravy a dohled nad jejich prováděním. Zajistí vyhodnocování průzkumů a také analýzy dalších existujících podkladů v oblasti geologie, geotechniky a hydrogeologie.

Anketa

Má vláda Andreje Babiše dovládnout do voleb?

85%
15%
hlasovalo: 20036 lidí

Drážďanská společnost BAUGRUND DRESDEN Ingenieurgesellschaft bude poskytovat průběžnou podporu v odborných oblastech geologie, hydrogeologie a geotechniky. Současně bude hodnotit správnost a úplnost projektantem navrhovaných postupů, prováděných průzkumných prací a zpracovávaných znaleckých posudků.

V obou případech je zajištěna účast zahraničních expertů se zkušenostmi z evropských tunelových staveb. Jako autorizované osoby se také přímo zapojí odborníci znalí národních postupů v České republice.

Z trasy budoucí vysokorychlostní trati pokročila příprava přeshraničního úseku zatím nejdále. Zahrnuje nejméně 26 kilometrů dlouhý česko-německý tunel a navazující trať do Ústí nad Labem. Krušnohorským tunelem se bude jezdit rychlostí 200 km/h a mimo spojů s cestujícími jej budou využívat i nákladní vlaky.

Nové železniční spojení Drážďany – Praha je součástí sítě TEN-T a napojí Českou republiku na západoevropskou vysokorychlostní železnici. Zásadně zkrátí cestovní doby nejen v mezinárodní dopravě. Mezinárodní expresní vlaky budou z Prahy v centru Ústí nad Labem za 25 minut a z Ústí nad Labem v Drážďanech za dalších 26 minut.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…