Správa železnic: Rekonstrukce vsetínské stanice se přesouvá do samotného centra města

06.03.2023 7:34 | Tisková zpráva

Rychlým tempem roste ve Vsetíně budoucí společný odbavovací terminál, který nahradí stávající budovu nádraží. V areálu stanice stojí nový technologický objekt a betonují se základy vícepodlažního parkovacího domu. Zatímco loňský rok byl především ve znamení rekonstrukce kolejí směrem na Velké Karlovice, letos dojde k modernizaci kolejiště, výstavbě terminálu a podchodu přímo ve stanici.

Správa železnic: Rekonstrukce vsetínské stanice se přesouvá do samotného centra města
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Rozsáhlá rekonstrukce stanice Vsetín je každým dnem patrnější v samotném centru města. Během dvou měsíců vyrostla v sousedství výpravní budovy hrubá stavba nového dopravního terminálu pro železniční a autobusovou dopravu. Budoucí dvoupodlažní prosklená stavba nabídne cestujícím odpovídající komfort. „Hotovo by mělo být do konce letošního roku, souběžně budeme stavět podchod z terminálu, který vyústí za kolejištěm v místní části Na Lapači. V srpnu zahájíme také odstranění stávající budovy nádraží, abychom do konce roku zvládli všechny nutné související stavební práce,“ přibližuje za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.

Anketa

Je dobře, že ANO a SPD chtějí ve Sněmovně obstruovat kvůli snížení valorizace důchodů?

96%
2%
hlasovalo: 31653 lidí

Po dobu pěti měsíců, tedy do konce roku, budou na parkovišti v těsné blízkosti stávající výpravní budovy provizorní prostory pro odbavení cestujících s potřebným zázemím.

V polovině února se stavba posunula také přímo do kolejiště stanice. „Dokončení kolejiště ladíme s dostavbou terminálu a nového podchodu. Po dobu rekonstrukce zajistíme cestujícím provizorní nástupiště a bezpečný přístup k nim. Předpokládáme, že od konce prosince budou moci nový terminál, podchod i všechna nová nástupiště začít využívat,“ doplňuje Miroslav Bocák. Rekonstrukce neovlivní významněji vlakovou dopravu. Omezení bude spočívat ve sníženém počtu kolejí, ke kterým se budou přistavovat vlaky.

Letos v lednu se také zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny. V polovině března se tu rozběhnou práce na podchodu, který bude následně plně nahrazovat i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví také nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, kdy se následně zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…