„Po úseku mezi Přerovem a Ostravou je to už druhý projekt vysokorychlostní trati s kladným stanoviskem EIA. Paralelně připravujeme i další části, například Krušnohorský tunel nebo tratě ve středních Čechách, kde nyní probíhá zjišťovací řízení. Je vidět, že celá vysokorychlostní síť se posouvá od plánů k reálné přípravě,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Proces EIA zhodnotil dopady plánovaného záměru na přírodu, krajinu i obyvatele v jeho okolí. V rámci dokumentace se posuzoval mimo jiné hluk, kvalita ovzduší, vliv na vodní zdroje, zásahy do půdy či krajinného rázu, stejně tak dopady na chráněné druhy a cenné přírodní lokality. Výsledkem je závazné stanovisko, které určuje podmínky pro další postup.
„Vydané stanovisko potvrzuje, že projekt může pokračovat dál. Našli jsme řešení, která významně omezují případné negativní dopady na zdraví lidí i na životní prostředí a respektují přírodní hodnoty regionu. Zabývali jsme se posuzováním hluku a vibracemi, které vyřeší nadstandardní protihluková opatření, dále také minimalizací záborů půdy a opatřeními v souvislosti se dvěma Evropsky významnými lokalitami, kterými trať povede. Snažili jsme se maximálně vyhovět všem relevantním požadavkům obcí, měst a veřejnosti. Požadavky jsme zahrnuli do stanoviska v rámci celkem 60 komplexních podmínek,“ řekl ministr životního prostředí Petr Hladík.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva



