Úřad práce upravuje úřední hodiny v celé ČR

05.10.2020 8:31

Vzhledem k aktuální epidemické situaci upravuje Úřad práce ČR od pondělí úřední hodiny na všech kontaktních pracovištích v celé republice. Lidé mohou i nadále komunikovat s ÚP ČR elektronicky. Osobní návštěva tak není vždy nutná. Úřad práce ČR doporučuje všem klientům, aby zasílali své dokumenty například prostřednictvím datové schránky.

Úřad práce upravuje úřední hodiny v celé ČR
Foto: Hans Štembera
Popisek: Úřad práce
reklama

Počínaje pondělím 5. 10. 2020 zavádí Úřad práce ČR úřední hodiny v úterý a ve čtvrtek pouze pro objednané klienty.

Úřední hodiny budou od tohoto data následující:

pondělí: 08:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00 hodin
úterý:     08:00 - 11:00 hodin - pouze pro objednané klienty
středa:   08:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00 hodin
čtvrtek:   08:00 - 11:00 hodin - pouze pro objednané klienty
pátek:    08:00 - 11:00 hodin - pouze pro evidenci nových uchazečů o zaměstnání a příjem žádostí o nepojistné sociální dávky.

„Cílem opatření je ochránit zdraví klientů a zaměstnanců Úřadu práce ČR v souvislosti s výskytem onemocnění COVID-19. Ředitelé všech kontaktních pracovišť ÚP ČR zavedli organizační a režimová opatření, která zabrání šíření nemoci a zároveň zajistí zpracování přijatých žádostí o dávky a podpory, stejně jako jejich výplatu, v řádném termínu,“ vysvětluje Viktor Najmon, zastupující generální ředitel ÚP ČR.

V rámci vstřícného proklientského přístupu nabízí ÚP ČR možnost vyplnění žádostí o některou z nepojistných sociálních dávek, zprostředkování o zaměstnání nebo třeba podporu v nezaměstnanosti z pohodlí domova. Formuláře, včetně jejich vyplněných vzorů, jsou k dispozici zde.

Žádosti je možné podávat elektronicky (datovou schránkou nebo emailem se zaručeným elektronickým podpisem), prostřednictvím pošty (s vlastnoručním podpisem) nebo je odevzdat během úředních hodin, a za dodržení bezpečnostních opatření, na podatelně příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR či do viditelně označené schránky pro příjem podání.

„Apelujeme tímto na klienty, aby skutečně zvážili, jestli je nutné chodit na Úřad práce ČR osobně. Zřízení datové schránky je zdarma a pokud ji člověk využívá, nejen, že ochrání své zdraví, ale také ušetří čas strávený čekáním ve frontě,“ upozorňuje Viktor Najmon.

Žádosti je možné zasílat i prostřednictvím emailu bez zaručeného elektronického podpisu. Pokud klient zvolí tuto cestu, je nutné takové podání zaslat také písemně s vlastnoručním podpisem nebo osobně potvrdit, a to do 5 dnů od odeslání e-mailu. Důvodem je nutnost ověření totožnosti pisatele.

Aby Úřad práce ČR lidem ještě více zjednodušil proces vyplňování žádostí, postupně zveřejňuje na svých webových stránkách (https://www.uradprace.cz/web/cz/prakticke-rady-informacni-letaky) a Facebooku návodné videospoty. V jejich rámci lidem radí nejen jak na vyplňování žádostí, ale diváci se také dozví, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku nebo kde najdou potřebné informace.

Další praktické podrobnosti jsou zájemcům k dispozici na webových stránkách ÚP ČR - www.uradprace.cz. Lidé mohou využít i služeb „virtuálního asistenta“. V případě obecných dotazů pak zájemcům poradí operátoři Call centra ÚP ČR (tel. 800 779 900 bezplatná linka, e-mail: callcentrum@mpsv.cz, kontaktni.centrum@mpsv.cz). 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ombudsman ukončil šetření dvou kauz z oblasti stavebního práva

22:33 Ombudsman ukončil šetření dvou kauz z oblasti stavebního práva

Ombudsman vedl dvě samostatná šetření, jejichž předmětem byly postupy obecných stavebních úřadů ve S…