Krajské zdravotnické operační středisko (KZOS) a Informační centrum (IC)
Operátoři a operátorky KZOS v období uplynulého roku vedli více než sto šedesát tisíc příchozích hovorů na tísňových linkách 155, což je nárůst hovorů přibližně o čtyři procenta oproti předchozímu roku. Dalších více než dvě stě tisíc telefonátů vedli s operátory dalších složek IZS, vlastními výjezdovými posádkami, zdravotnickými zařízeními či jinými subjekty.
Informační centrum záchranné služby, které řeší netísňové hovory a dotazy, přijalo a řešilo více než pět tisíc příchozích hovorů, tedy o deset procent více, než v roce 2012. Další tisíce telefonátů pak operátorky IC vyřídily při zajišťování péče volajícím, či jejich blízkým.
Tělesná onemocnění
Převážná většina výjezdů našich posádek je z důvodu náhle vzniklého nebo prudce zhoršeného tělesného onemocnění a těchto pacientů ošetřili záchranáři na území Moravskoslezského kraje šedesát tisíc, tedy asi 63% ze všech. Ve více než 500 případech bylo nutno tyto nemocné resuscitovat, neboť u nich došlo k selhání základních životních funkcí, další více než tisícovce postižených již bohužel záchranáři nedokázali pomoci. Téměř ve čtyřech tisících případech jsme byli voláni k nemocným s cévní mozkovou příhodou. Necelých pět set pacientů s tímto postižením přitom posádky transportovaly na specializovaná iktová centra, která se na léčbu tohoto onemocnění specializují. S akutními koronárními obtížemi bylo ošetřeno více než dva a půl tisíce pacientů. Mezi další důvody výjezdů k interním stavům patřily dechové obtíže, bolesti na hrudi, epileptické nebo astmatické záchvaty a jiné...

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva