dTest: Prodejci letenek porušují při prodeji předpisy

28.07.2012 18:52

Evropské předpisy požadují, aby byl prodej letenek v zájmu zákazníka zcela transparentní. Prodejci letenek je ale ignorují a podněcují spotřebitele také ke koupi pojištění, které si neobjednal.

dTest: Prodejci letenek porušují při prodeji předpisy
Foto: wikipedia.com
Popisek: Letiště ve Frankfurtu nad Mohanem, ilustrační foto

Zákazníci, kteří nakupují letenky na internetu, musejí při objednávce dávat pozor, aby neobdrželi navíc také pojištění, které jim cestovní kancelář či agentura sama k letence "přibalila". K odmítnutí doplňkových nabídek stačí zpravidla jen jedno kliknutí, přesto je taková nabídka v rozporu s evropským nařízením o pravidlech pro letecké služby.

"Minulý týden vydal Evropský soudní dvůr rozsudek, kterým sjednotil výklad nařízení, a prohlásil, že zákazník se musí sám výslovně rozhodnout, zda doplňkovou službu zakoupí. Prodejce tedy nesmí tuto možnost automaticky přidávat," říká právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička a dodává: "Na tuzemských webech je přednastavené pojištění jako součást letenky téměř pravidlem. Dalším nešvarem je zahrnutí provize ze zprostředkování prodeje mezi poplatky spojené s letem, což považujeme za zcela nesprávné a netransparentní."

Evropská nařízení jsou pro členské státy přímo závazná a vnitrostátní soudy musejí rozhodovat v souladu s rozsu! dkem, výklad je tedy stejný v celé Evropské unii. "Časopis dTest vyzval největší prodejce letenek, tedy Student Agency, Asiana a Čedok, aby se zdrželi protiprávní činnosti a své nabídky v e-shopech přizpůsobili nařízení. Pokud tak neučiní, podáme podnět dozorovým orgánům pro porušování cenových předpisů," dodává Borovička.

S dotazy týkajícími se nejen uplatnění práv v letecké dopravě se lze rovněž obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…