Spotřebitelská organizace dTest, která se testování kvality potravin a spotřebního zboží věnuje už 25 let, spustila s kampaní Stop dvojí kvalitě také webové stránky www.dvojikvalita.cz. Uživatelé na nich najdou výsledky srovnání kvality vybraných výrobků na českém a západoevropském trhu a vývoj v této oblasti. Mohou také posílat vlastní tipy na výrobky k otestování.
Už 25 let zveřejňuje časopis dTest nezávislé testy výrobků dostupných na českém trhu, v posledních dvou letech se zaměřil také na srovnání s výrobky z jiných evropských zemí kvůli podezření na dvojí kvalitu. „Naše testy ukázaly, že problematika dvojí kvality je realitou, ale není černobílá. V některých případech se kvalita zboží liší ve prospěch, jindy v neprospěch českých spotřebitelů,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest. Různé složení stejně vypadajících výrobků se týká některých potravin nebo drogistického zboží. Na webu www.dvojikvalita.cz najdou spotřebitelé vše na jednom místě – zdarma jsou tu zveřejněna zjištění dTestu odhalující dvojí i stejnou kvalitu. Návštěvníci na webu najdou i výsledky testů jiných subjektů, například Vysoké školy chemicko-technologické nebo slovinské spotřebitelské organizace. „Vyzýváme také české spotřebitele, aby nám posílali tipy na produkty, u nichž mají podezření na různé složení. Pomůže nám to při rozhodování, které výrobky poslat do laboratoře k důkladnému otestování,“ doplňuje Hoffmannová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva