Podle tradičních katolíků, kteří se často soustřeďují kolem francouzským arcibiskupem Marcelem Lefébvrem založeného Bratrstva sv. Pia X. se Katolická církev po II. vatikánském koncilu a principů na něm přijatých nachází v těžké krizi. Podle tradičních katolíků do církve po Druhém Vatikánu pronikl duch modernismu, relativismu a synkretistického pojetí ekumenismu, kdy se představitelé církve mnohdy odklánějí od věčných pravd, které mají hájit.
Rudé vlajky nad semináři
„Bratrstvo vzniklo, protože několik bohoslovců v římském semináři bylo nespokojeno s vývojem po II. vatikánském koncilu, když na francouzském semináři zavláli rudé vlajky. Biskup Tissier de Malleraise byl jedním z nich, může to dosvědčit. Kolem roku ´68 se skupina bohoslovců obrátila na monsignora Lefébvra, aby něco udělal, aby dostali katolickou výchovu," řekl ParlamentnímListům.cz páter Stritzko.
Čtěte také:
Klausovský katolík udeřil: Halík je kacíř
Bratrstvo vzniklo k výchově a podpoře kněží, svojí katolicitou se ale stalo reakcí na II. vatikánský koncil, na opuštění tradiční tridentské latinské mše a její nahrazení Novus Ordo Pavla VI. „Příčina II. Vatikánu je v podstatě i jeho důsledkem, a tím je ztráta bázně Boží. Protože pro katolíka je na první místě Bůh, jeho velikost a jeho svatost, jsme zde kvůli bohopoctě a abychom dosáhli věčného života. Ostatní lidské ohledy závisí na vztahu k Bohu. Pokud se začne dělat politika, která se klade vedle víry, místo toho, aby byla závislá na víře, tak důsledkem je liberalismus a postupně ztráta víry a odklon od pojetí Církve, která hlásá Evangelium a pro kterou je na prvním místě Království Kristovo a poté vše ostatní. Církev se pak stává jenom jakýmsi zájmovým spolkem," míní Stritzko.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík