Lžete, rozčílil se u Moravce vlakový boss Jančura. A nasadil si rudý nos

16.10.2011 12:51

Ředitel společnosti Student Agency Radim Jančura, jenž nedávno spustil také projekt cestování po železnici RegioJet a generální ředitel Českých drah Petr Žaluda na sobě v nedělních Otázkách Václava Moravce ČT nenechali nit suchou. Jančura své vystoupení dokonce ozvláštnil klaunským nosem. „Nasadím si ho pokaždé, když bude pan Žaluda lhát," řekl.

Lžete, rozčílil se u Moravce vlakový boss Jančura. A nasadil si rudý nos

Generální ředitel ČD Petr Žaluda a šéf Student Agency Radim Jančura se v posledních týdnech objevují v médiích stále častěji. Může za to nástup konkurence na české železnici, což byl jev dosud nevídaný. Oba muži dnes vystoupili také v České televizi v pořadu Otázky Václava Moravce. Diváci se mohli těšit na působivé mediální vystoupení. Oba muži se opakovaně osočovali ze lži.

„Některé ty mediální výstupy jsou jen mediální vstupy a nemají mnoho společného se skutečností. Naše ceny jsou stejné nebo vyšší, než má pan Jančura," brání se generální ředitel Českých drah Žaluda. Radim Jančura reagoval na Žaludova slova ve studiu tím, že si během řeči svého oponenta nasazoval klaunský nos. „Já tu udělám trochu cirkus a nasadím si tento klaunský nos pokaždé, když bude pan Žaluda lhát".

ČD se chovají hystericky, říká stínový ministr dopravy Chovanec z ČSSD

Jančura se ve studiu zlobil, že ČD zneužily svého postavení, což si mohou dovolit především díky dotacím od státu, dostávají 12 miliard korun. "Proč jste nesnížili ceny i na ostatních drahách?" ptal se Jančura. ČD podle jeho názoru diskriminují ty cestující, kteří cestují na jiných spojích, než těch, kde dnes jezdí RegioJet.

Čtěte také:
Podnikatel Jančura: Ministr dopravy na mě křičel. Jdu za Kalouskem

Stínový ministr dopravy Chovanec (ČSSD) pro Otázky prohlásil, že reakci ČD na nástup konkurence chápe jako hysterickou.

"Dráhy o ní prý věděly hodně dopředu a mohly se na to lépe připravit. Reagovat na konkurenci dva až tři dny po příchodu konkurence snížením ceny je nešťastné," tvrdí Chovanec.

Kraje mohou nabídnout až padesát pět procent spojů do tendrů a o jejich obsazení mohou soutěžit i soukromí dopravci.

Jančura má za to, že až donedávna k vypisování tendrů nedocházelo na nátlak ČD. K vypsání tendrů se nakonec rozhodly kraj Jihomoravský a Plzeňský. Jančura věří, že v těchto tendrech může uspět, protože nastoupí s novějšími a efektivnějšími vlaky, než mají ČD. Podle slov hejtmana Plzeňského kraje Milana Chovance ČD používají natolik zastaralé spoje, že všechny krajské tratě jsou ztrátové.

Žaluda se však bránil s poukazem na to, že v Libereckém kraji již tendr proběhl, ČD se do něj přihlásily a zvítězily nad Jančurou. Šéf RegioJetu připustil, že ČD skutečně vyhrály, ale to jen proto, že nabídly pod nákladovou cenu přepravy. To však občany Libereckého kraje trápit nemusí. Užijí si nižší jízdné.

Stávka byla oboustranná prasárna, řekl Jančura v červnu 

Za zmínku stojí, že úspěšný podnikatel Jančura se v minulosti vymezoval jak vůči krajům, které ho zprvu nechtěly pustit na své tratě, tak vůči kabinetu premiéra Petra Nečase (ODS. V době červnové dopravní stávky serveru ParlamentníListy.cz řekl, že jde o prasárnu na obou stranách.

"Je to řekl bych prasárna na obou stranách. Pravice si řekla, že vezme peníze z DPH. To je rozhodnutí srabské, neboť jde o nejjednodušší způsob, jak sehnat peníze a nepohnout při tom zadkem. Nesnaží se získat úspory třeba v tom, že se omezí korupce. Odbory to také berou za špatný konec, jde o braní cestujících jako rukojmí," prohlásil tehdy Jančura.

Čtěte také:
Prasárna na obou stranách, říká o stávce šéf Student Agency

Tím však výhrady proti vládní politice ani zdaleka neskončily. Jančurovi se nelíbilo ani rozhodnutí ministra dopravy Pavla Dobeše (VV), podle něhož nemlže převzít trať Praha - Brno - Břeclav. Podnikatel nechápe, proč ministr odmítá šetřit na železnici. Během jednání na sebe prý i křičeli.

"Je to obrovské zklamání z mladého člověka-ministra dopravy, který pouze tvrdí, že hledá úspory pro resort. Naše nabídka byla jasná-převzít všechny vlaky EuroCity a InterCity, které jsou v celé Evropě provozovány úplně bez dotací. Jen v bohaté ČR to neplatí. Pan ministr o naší nabídku neprojevil absolutně žádný zájem s tím, že do konce roku chce udělat nějaký kulatý stůl," stěžuje si na Dobeše pro ParlamentníListy.cz Jančura. RegioJet by přitom podle něj dokázal ušetřit rozpočtu stovky milionů korun.

Čtěte:

Konkurence přinese na železnici kvalitu, dává si naději svaz cestujících 

A je to tu. České dráhy kvůli konkurenci zlevní

Počítáme každou korunu, tvrdí cestující. Upínají se k Regiojetu

Zažalujeme ÚOHS, hrozí Jančura. Tvrdý souboj s ČD pokračuje

Reprofoto: ČT

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jejda, pirátské špinavé prádlo. „Řežou se mezi sebou.“ V Praze problém až u soudu

4:44 Jejda, pirátské špinavé prádlo. „Řežou se mezi sebou.“ V Praze problém až u soudu

Prozradil pirátský poradce Petr Beneš z pražského magistrátu citlivé informace protistraně, s níž se…