Organizátoři, stojící za záchrannou iniciativou se nepočítají mezi recesisty ve světě globální ekonomiky, ale jejich obrana před nájezdy Santa Clause v sobím spřežením má kulturně-politický kontext.
„Až budeme mít 50 tisíc příznivců, chceme jít za premiérem Nečasem, aby vláda, když už přispívá na všelijaké projekty, přispěla také jednou na obranu českých kulturních hodnot,“ vysvětluje redakci ParlamentníListy.cz organizátor Tomáš Zdechovský.
Iniciativě vadí, že stovky malých obchodníků, ale i velkých firem používají Santa Clause v nejrůznějších reklamních sloganech. „Neděláme negativní kampaň, ale spíše se snažíme podporovat firmy, aby ve svých marketingových strategiích pracovali s českým Ježíškem a dalšími tradičními symboly. Nejvíc teď bojujeme s Coca-colou a Agipem. Docela se nám podařilo zatlačit TESCO, které po permanentní propagaci Santa Klause předchozích let přesedlává na Ježíška,“ hodnotí dosavadní úspěchy Zdechovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavel Kozdera