Hřebík do rakve? Skandální únik od Hillary Clintonové. Obrovská korporace, kterou všichni používáte, hraje možná nečistou hru

02.11.2016 6:14

V den, kdy podle sociologických šetření poprvé po dlouhé době Donald Trump v průzkumech vedl nad Hillary Clintonovou, dostala prezidentská kampaň bývalé první dámy a ministryně zahraničí USA další ránu. Tentokrát možná fatální. Zjistilo se totiž, že s její kampaní jsou spojeny významné počítačové firmy, které mají moc ovlivňovat veřejné mínění na celém světě.

Hřebík do rakve? Skandální únik od Hillary Clintonové. Obrovská korporace, kterou všichni používáte, hraje možná nečistou hru
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: Clintonová

Server WikiLeaks zveřejňuje další várku e-mailů, které si Clintonová se svým týmem posílala přes nezabezpečenou e-mailovou komunikaci. Aféra Clintonovou pronásleduje už dlouho, jako ministryně zahraničí si totiž posílala přes nezabezpečený e-mail i služební korespondenci, která měla zůstat v utajeném režimu. Takové úniky z e-mailové schránky šéfky diplomacie jsou samozřejmě velmi nebezpečné.

Anketa

Kdyby v 1. kole volby prezidenta kandidovali Miloš Zeman i Tomio Okamura, jak byste se zachoval(a)?

hlasovalo: 9482 lidí

Později se zjistilo, že s e-mailovými schránkami Clintonové bylo manipulováno. A v posledním týdnu aféra explodovala s ještě větší silou, když detektivové FBI při vyšetřování úniků z ministerského e-mailu objevili výbušnou korespondenci členů jejího týmu.

Z těchto e-mailů se americká i světová veřejnost mohla dozvědět, jak fungují Hillary Clintonová a její štáb. Často to nebylo příjemné čtení, což vysvětluje hysterii, která propukla v jejím táboře.

Poslední „úlovek“ serveru WikiLeaks může být skutečně hřebíčkem do rakve prezidentských ambicí Hillary Clintonové. Mezi e-maily ze schránky šéfa její kampaně Johna Podesty je i jeden ze 2. dubna 2014, který je adresován dalšímu pracovníkovi kampaně Clintonové, Robby Mookovi.

V tomto e-mailu svého kolegu informuje, že se sešel s Erikem Schmidtem. Tento význačný americký podnikatel v IT tehdy působil v nejužším vedení společnosti Google. Ta provozuje největší světový internetový vyhledávač.

O ERIKU SCHMIDTOVI VÍCE ZDE

Z Podestova e-mailu vyplynulo, že Schmidt je připraven aktivně vstoupit do kampaně. A to nejen finančně (byl již jedním z nejvýznamnějších sponzorů prezidentské kampaně Baracka Obamy), ale rovněž zapojit se jako poradce. „Je zřejmé, že by chtěl být hlavním externím poradcem,“ píše Podesta svému kolegovi. Schmidt se prý chce v kampani zaměřit zejména na „strukturu“.

Jak si elitní manažer své poradenství představuje, se ukázalo o něco později v dalším z uniklých e-mailů. Tentokrát se v něm objevuje vize samotného Schmidta, jak vést kampaň. Manažer doporučuje zaměřit se na specifické potřeby každého voliče, které by se daly zjistit z jeho aktivit na internetu. „V roce 2016 už budou smartphony schopny identifikovat, protnout a aktualizovat profily voličů,“ píše natvrdo. V kampani by se podle něj tato zjištění o voličích měla využít tím, že je tým Hillary Clintonové bude oslovovat „v oblastech, o které se zajímají“. Jinak řečeno – pracovníci kampaně si od provozovatele internetového vyhledávače (mezi kterými je světovou jedničkou právě Google) zjistí, co člověka zajímá, a podle toho jej osloví.

 

 

Kromě toho Schmidt doporučuje například využití metod digitálního marketingu, ozkoušených v internetovém byznysu. Zde jako dlouholetý klíčový manažer společnosti Google (pracoval zde již od roku 2001, přičemž v IT byznysu působí prakticky od dokončení studií v osmdesátých letech) jistě může nabídnout bohaté zkušenosti.

Informace o takto aktivním vstupu špičkového IT manažera do kampaně a snad ještě více fakt, že chce ve prospěch Clintonové a k manipulaci voličů využít synergie se svými obchodními zájmy, má potenciál zcela mimořádného skandálu. Dávají to najevo i diskutující na facebookovém a twitterovém profilu WikiLeaks, kde se informace o významné akvizici kampaně Clintonové objevily. Někteří v této souvislosti připomínají i text zakladatele WikiLeaks Juliana Assange, který obsáhle pojednával o politických konexích společnosti Google. Důkaz, že by jeho zákazníci byli přímo využíváni k politickému boji, však doposud chyběl.

JULIAN ASSANGE O GOOGLU.

Potenciální nebezpečí zneužití internetových firem k politickým účelům se ukázalo již dříve, když společnost Facebook vytáhla do boje proti „hejtrům“. Šéf společnosti Mark Zuckerberg se dokonce sešel s německou kancléřkou Angelou Merkelovou a následně slíbil, že jeho sociální síť bude tvrdě bojovat proti projevům nenávisti. Podobně může zasahovat i Google, dokonce v mnohem větší míře, neboť je největším světovým internetovým prohlížečem.


 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: jav

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Až budete, liberální demokraté, rozkopávat ty svíčky... Krutý výsměch Václava Klause mladšího

19:57 Až budete, liberální demokraté, rozkopávat ty svíčky... Krutý výsměch Václava Klause mladšího

Poté, co aktivista ze spolku Kaputin Otakar van Gemund nad ránem do kamery TV Prima řekl, že Andrej …