Německo čeká „bitva o nabíječky“. Národ elektromobilů vyráží na hory

25.02.2023 10:34 | Ze sítí

Rozvoj elektromobility má Evropě přinést snížení emisí a představovat tak ekologičtější způsob dopravy, ale jak se ukazuje, má svá úskalí. S blížícími se školními prázdninami v Nizozemsku očekávají v Německu nával tisíců elektromobilistů mířících do Alp a „dramatický boj o nabíječky“.

Německo čeká „bitva o nabíječky“. Národ elektromobilů vyráží na hory
Foto: cez.cz
Popisek: Dobíjecí stanice pro elektromobily u elektrárny Ledvice.

Evropský parlament v únoru definitivně schválil dohodu členských států Evropské unie o nové normě o nulových emisích, která počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu. Znění bylo přijato 340 hlasy pro, 279 bylo proti a 21 poslanců se zdrželo hlasování.

Elektromobilní budoucnost vyvolává už nyní velké obavy. Příklad v Německu ukazuje na jeden z velkých problémů. Na zimní prázdniny se příští víkend totiž do Alp podle odhadů chystá až osm až deset tisíc elektromobilistů i z Nizozemska. V sobotu 28. února začínají v severní a centrální části Nizozemska první letošní školní prázdniny, Voorjaarsvakantie. A je jasné, že vzhledem k rychlosti vybíjení baterií i elektromobilů, budou po cestě potřebovat své ekologické vozy nabíjet.

Nizozemská pobočka nadnárodní poradenské a auditorské společnosti KPMG, která se elektromobilitě věnuje dlouhodobě (a naprosto objektivně, takže ji nelze podezřívat ze záměrné dramatizace situace), kvůli nadcházejícímu víkendu vydala dokonce speciální tiskovou zprávu. Varuje, že pokud očekávaných až deset tisíc majitelů elektromobilů vyrazí v podobný čas stejnými hlavními tahy, nastane „dramatický boj o nabíječky“.

I když elektromobilů v západní Evropě výrazně přibývá, nabíječky nejsou na každém dálničním odpočívadle. Ujet dlouhý kus cesty na jeden zátah je nemožné. Nabíjení nějakou dobu trvá a také stojí výrazně víc než to domácí (u dálničních hyperchargerů může být i dražší než jízda na fosilní palivo), uvádí server iDNES.cz.

Kvůli vzdálenostem až tisíc kilometrů do cílového bodu navíc budou muset řidiči elektromobilů nabíjet po cestě minimálně dvakrát. A vzhledem k nízkým teplotám, které elektromobilům nesvědčí, však klidně i třikrát či čtyřikrát. Běžný elektromobil má nyní v zimě reálný dojezd při dálniční jízdě (max. 120 km/h) zhruba 350 km, ty lepší max. 450 km.

„Zastávky je třeba naplánovat, promyslet si několik alternativ pro nabíjení. Vyrazit dřív, nebo později než hlavní proud cestovatelů, nejlepší je nenakládat auto úplně plné. Baterii nabít jen na 80 procent, pak se rychlost nabíjení zpomalí natolik, že je lepší dojet k další nabíjecí stanici. Pokud máte možnost odjet v jiný den nebo si naplánovat přespání na cestě, měli byste to rozhodně zvážit,“ varuje šéf automobilové divize nizozemské KPMG Stijn de Groen.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Střelba, atentát. To přichází od těch „lepších“. To my, „dezoláti“, neděláme. Petrov udeřil

16:25 Střelba, atentát. To přichází od těch „lepších“. To my, „dezoláti“, neděláme. Petrov udeřil

Hudebník, pedagog, manažer a konzultant Vadim Petrov byl hostem Alex Mynářové v pořadu Podtrženo, se…