Hřebejk naříká: Já něco napíšu a sletí se na mě „pablbové“. Hájil auta na baterky

17.02.2023 7:25 | Ze sítí

Evropská unie definitivně zakázala prodej nových aut se spalovacími motory od roku 2035 a režisér Jan Hřebejk nevychází z údivu, jaký odpor zákaz spalovacích aut mezi lidmi vyvolal. Jak naznačuje, řešit dnes něco, co má přijít za dvanáct let, postrádá významu, společnost se nakonec stejně přizpůsobí. Ovšem v následné diskusi zazněly silné protiargumenty.

Hřebejk naříká: Já něco napíšu a sletí se na mě „pablbové“. Hájil auta na baterky
Foto: Facebook
Popisek: Režisér Hřebejk protestuje proti Zdeňku Ondráčkovi

„Nemůžu si pomoct, ale deklarovaný odpor proti chystanému omezení prodeje nových aut se spalovacím motorem, navíc za poměrně dlouhých dvanáct let, mi připomíná výzvy Václava Klause, ať si lidé nakoupí do zásoby ‚klasické žárovky‘. Kdo si na to po letech vzpomene?“ komentoval Hřebejk na sociální síti Twitter plánovaný zákaz prodeje spalovacích motorů.

Netrvalo dlouho a sesypaly se na něj reakce lidí se zcela opačným názorem.

Například Vitalie Dalecká Klausovo doporučení vnímá jako logické. „Protože většina LED žárovek není vhodná, abyste si jimi svítili večer před spaním. Tohle soudruzi trochu nedomysleli,“ uvedla.

Další diskutér Hřebejka upozornil, že elektromobily a jejich udržování mohou pro část české společnosti představovat zásadní problém. „Není to to samé. Žárovku strčíte do stejné lampy. Auto je o dost složitější stroj. Chybí naprosto infrastruktura. Technologie není tak vyvinutá, aby třeba udržela konstantní kapacitu v létě i zimě. A je to sakra drahé pro ty, co auto potřebují, ne ‚jen‘ chtějí.“

„Dopadneme jako na Kubě, budou jezdit samé veterány,“ predikoval komentující Jirka.

„To, že Čína je největší znečišťovatel, neznamená, že k tomu naložíme spalovacími motory. 12 let je na změnu technologie dost. Výrobci sami přecházejí na výrobu vodíkového a elektro pohonu. V těch kárách, co koupíte den před zákazem, můžete vesele jezdit. 12 let na změnu i baterií,“ připojil svůj názor Jiří Táborský.

Režisér Hřebejk pak rozčíleným lidem vzkázal, že to přece není on, kdo rozhoduje: „Já jsem nenapsal ani nepřijal ten zákon, nepracuju na vývoji bezemisních aut, nerozhoduju o směřování korporátních automobilek ani o tom, co budou vyrábět po roce 2035...“

A ty, kteří mu oponovali, nazval „pablby“. „Napsat tweet jako tento je jako svolat manifestaci pablbů, kteří se ovšem považují za chytráky. Tristní,“ doplnil Hřebejk.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…