Neodborně připravená pravidla reklamy na sloupech veřejného osvětlení mohou Prahu připravit o miliony. V pozadí zelená politička a možný kšeft na míru

03.08.2016 19:31

O problematice reklamy na lampách veřejného osvětlení na území Prahy se diskutuje již měsíce. Tato reklama přináší městu každý rok několik desítek milionů korun do rozpočtu a názory na to, jak by měla vypadat, se v čase vyvíjejí a různí. Posledním počinem v této oblasti je snaha Prahy prosadit pravidla, která by reklamu na sloupech veřejného osvětlení upravovala.

Neodborně připravená pravidla reklamy na sloupech veřejného osvětlení mohou Prahu připravit o miliony. V pozadí zelená politička a možný kšeft na míru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petra Kolínská (SZ)

To, aby pravidla existovala, je samozřejmě přínosné. Druhou věcí však je, jak by měla vypadat a jak by měla dopadat na existující a fungující trh. ParlamentníListy.cz měly možnost nahlédnout do posledního návrhu pravidel, která poslala do připomínkového řízení radní Kolínská, členka Strany zelených. Z materiálu mimo jiné vyplývá, že byl zpracován v Institutu plánování a rozvoje, který by měl mít na starosti vzhled města.

O nezvyklých praktikách této instituce, kde mizely velké peníze, jsme exkluzivně informovali ZDE.

Jako přímé autorky jsou pak pod uvedeným textem podepsány Veronika Kučerová a Pavla Melková, obě z IPRu. Hned první stránka pravidel každého čtenáře zaujme. Zde se řeší, jak mohou být reklamy velké, jak umístěny na sloupu a jak rozmístěny po městě. Ze všech těchto velikostních a prostorových parametrů však do očí bije jedna věc, a tou je, že pravidla byla zpracována zcela neodborně, bez elementární znalosti věci a bez diskuze s odbornou veřejností.

Například právě kombinace připouštěných velikostí a umístění na sloupech ve své podstatě znamená, že zřejmě úplně každý provozovatel reklamy na sloupech veřejného osvětlení bude muset plochy zmenšovat nebo zvětšovat, případně přesouvat, a to bez jakéhokoliv rozumného důvodu. Vzhled města se těmito velikostními rošádami v žádném případě nezlepší, jenom město bude přicházet o peníze, protože předělávané reklamy s největší pravděpodobnostní zákazníky nepotáhnou.

V případě, že budou pravidla radní Kolínské schválena, navíc Pražany čeká pár měsíců záborů komunikací a zúžení spojených s přeměnou reklam, které se od schválených liší pouze o pár centimetrů.

  • celý tisk k nahlédnutí ZDE

"Z toho čiší arogance moci radní Kolínské na sto honů. Vždyť například reklamní nosiče společnosti Czech advertising vypadají téměř stejně, jako nosiče schválené, jen se o nějaké centimetry liší, proto se budou muset úplně zbytečně předělávat. Jen proto, že zpracovatelé pravidel nejsou ochotni naslouchat (viz foto). A to by vlastně byla ještě příznivá varianta. Druhou možností pak je, že radní Kolínská rozměry povolených reklam připravila na míru někomu, kdo se nyní „náhodou“ objeví. Teprve budoucnost ukáže, jak tomu ve skutečnosti je," uvedl redakci dobře informovaný zdroj.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Blanárova schůzku se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

5:00 Blanárova schůzku se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

TÝDEN V MÉDIÍCH Petr Fiala neměl žádné kmotry v pozadí, nikdo mu zadarmo nic nedal a musel se adapto…