Nové bezpečnostní prvky vozidel musí řidiči pomáhat, ne ho rozptylovat, uvedla europoslankyně Olga Sehnalová

26.03.2019 17:11

Vyjednavači Evropského parlamentu a Rady ministrů se dohodli na textu nařízení, které se týká instalace nových bezpečnostních prvků ve vozidlech. Svými návrhy na změny také přispěla europoslankyně za ČSSD Olga Sehnalová, která tuto dohodu za sociální demokraty v Evropském parlamentu vyjednávala.

Nové bezpečnostní prvky vozidel musí řidiči pomáhat, ne ho rozptylovat, uvedla europoslankyně Olga Sehnalová
Foto: Facebook Olgy Sehnalové
Popisek: Olga Sehnalová

Nové povinné bezpečnostní prvky budou zaváděny do vozidel postupně s odstupem několik let podle kategorií vozidel i typů bezpečnostních prvků. První fáze navrhovaných opatření začne být do nových modelů vozidel instalována nejdříve za 3 roky, v případě vyspělých technologií (nouzové brzdění) či požadavků na kabiny kamionů ještě o několik let později. Návrh nyní ještě musí formálně potvrdit Evropský parlament a ministři dopravy států EU.
 
 
“Mou prioritou, ke které jsem přispěla svými návrhy na změny, bylo z návrhu komise odstranit zcela škodlivé představy, jako omezování a zasahování do řízení vozidla. To se povadlo, proto jsem dohodu mohla podpořit. Nové prvky musí řidiči pomáhat, ne ho rozptylovat nebo dokonce ohrozit,” uvedla po nočním jednání česká europoslankyně za ČSSD Olga Sehnalová.
 

Anketa

Zeman by nejraději zrušil Senát Parlamentu ČR. Má v tom pravdu?

95%
5%
hlasovalo: 16434 lidí
 
A o které konkrétní prvky se jedná? Jde se o celou řadu opatření – vyspělé systémy nouzového brzdění, usnadnění možnosti montáže alkoholového imobilizéru, systémy na rozpoznávání pozornosti řidiče, signál nouzového brzdění, zapisovač údajů o nehodě, inteligentní systém pro regulaci rychlosti, monitorování tlaku v pneumatikách nebo systémy pro udržování vozidla v jízdním pruhu. Vedle bezpečnostních opatření na ochranu cestujících ve vozidlech návrh přináší také konkrétní opatření k předcházení smrtelným nehodám a úrazům zranitelných účastníků silničního provozu, zejména cyklistů a chodců, kam patří například tzv. přímý výhled z kabiny nákladního automobilu nebo detekce překážek při couvání.
 
“Jsem ráda, že jsme našli shodu na tom, že tzv. asistenta rychlosti bude moci řidič kdykoliv vypnout, v textu nejsou ani povinné alkoholové zámky, jak bylo v minulosti mylně v některých médiích uváděno. Naopak jsme podpořili rychlejší zavádění prvků k přímé ochraně cyklistů a chodců, který se týká kabin nákladních vozidel s lepším přímým výhledem,” uvedla Sehnalová.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Sežrali“ je na bojišti, teď i v obchodech. Výsměch Rusů nezná mezí

18:05 „Sežrali“ je na bojišti, teď i v obchodech. Výsměch Rusů nezná mezí

Rusko chystá výstavu v moskevském parku Patriot, kde vystaví ukořistěné ukrajinské tanky západní výr…