„Jste pro omezení dieselových motorů? Třeba v Německu plánují pro taková auta zákaz vjezdu do některých měst. To samé chce, tuším, udělat Francie. Zajímalo by mě, zda se k něčemu podobnému schyluje i u nás v Praze nebo jinde?“ zeptal se jeden ze čtenářů.
„Osobně nízkoemisní zóny nepodporuji, jelikož nezajistí řešení daného problému. Mnohem lepší je plošně omezit veškeré automobily na místech, kam nepatří (např. Staroměstské náměstí),“ odvětil Profant.
„Česká republika dosud nezrušila nástroje plošného šmírování lidí. Vy jste kvůli tomu podali žalobu k ÚS. Proč až teď, když jste poslanci, a ne třeba už před těma dvěma roky? A proč, když jste poslanci, zákon nezměníte? Údajně je podpořila většina stran. Zajímalo by mě, které vás nepodpořily a jestli vám řekly proč? A jak někdo pozná, kdo je na druhém konci telefonu nebo připojení? Jediné, kde to chápu, je u těch, co mají paušál, ale jak identifikují uživatele předplacené karty nebo ineternetu? A poslední otázka, co bude s daty, která o nás stát dosud shromáždil? Ta budou zničena?“ zeptala se další čtenářka.
„Zrušení zákona lze po Ústavním soudu požadovat dvěma způsoby. První je konkrétní – to znamená, že musíte být přímo postižen a využil jste všechny dostupné prostředky nápravy. Druhá metoda se nazývá abstraktní. Tato metoda nevyžaduje, aby byl někdo přímo poškozen, ale stačí, když nějaký předpis narušuje ústavní pořádek. Tuto metodu mohou využít pouze: skupina poslanců, skupina senátorů nebo prezident. Tedy nemohli jsme si stěžovat, dokud jsme nebyli poslanci,“ poznamenal Profant a přiložil i odkaz na text žaloby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef