ŘSD se obává, že dostavbu D7 může ohrozit nedostatek finančních prostředků

09.12.2021 21:36 | Komerční článek

Možnost chybějících financí zmínil generální ředitel ŘSD Radek Mátl na jednání starostů obcí dotčených dostavbou dálnice D7 a zástupců dalších institucí. Informačního setkání k realizaci a dostavbě chybějících úseků dálnice D7 se zúčastnily kromě vrcholného vedení Ředitelství silnic a dálnic ČR další zhruba tři desítky zástupců samospráv a organizací.

ŘSD se obává, že dostavbu D7 může ohrozit nedostatek finančních prostředků
Foto: ŘSD
Popisek: Na stavbě dálnice D7

Zúčastnění se od vedení ŘSD dozvěděli, jaký je stav realizovaných i připravovaných úseků dálnice D7. „V polovině prosince zprovozníme další úsek, a sice zkapacitnění obchvatu Panenského Týnce. Stavbu obchvatu Chlumčan plánujeme zahájit zkraje příštího roku, pokud bezproblémově dokončíme výběrové řízení na zhotovitele,“ sdělil ředitel chomutovské Správy ŘSD ČR Martin Vidimský.
 

Anketa

Chcete Víta Rakušana za prezidenta republiky?

1%
98%
hlasovalo: 29371 lidí
ŘSD ČR na základě nových posudků muselo přepracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí a bude žádat o nové územní rozhodnutí. V případě obchvatu Loun generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl potvrdil platné termíny, a sice, že nově budovaný jízdní pás bude zprovozněn v září příštího roku a kompletně bude dálnice zprovozněna v květnu roku 2023. „Dnes máme shodou okolností na této stavbě statutární kontrolní den, kde se chci podrobně seznámit s dílčími problémy. Všechny by měly být řešitelné bez ohledu na termín zprovoznění,“ ujistil přítomné Radek Mátl.
 
Bezproblémově vypadá také příprava tří úseků dálnice D7, a to od konce stávající dálnice u Slaného směrem k Panenskému Týnci. „Na všech třech úsecích nyní řešíme majetkové vypořádání pozemků potřebných pro stavbu. Přes dílčí komplikace, bez kterých se bohužel neobejde asi žádná příprava stavby, se nám někde snadněji, někde hůře daří získávat potřebné pozemky,“ popsal přípravu tří úseků dálnice D7 ve Středočeském kraji ředitel Závodu Praha Tomáš Gross. Podle něj stále platí, že stavby by mohly být připravené k realizaci v druhé polovině roku 2023.
 
 
Poměrně optimistický výhled však může v dalších letech narazit na nedostatek finančních prostředků z národních zdrojů. „Bohužel dálnice D7, zejména části ve Středočeském kraji, není zařazena do rozpočtu SFDI na další roky. Je to dáno zejména tím, že prioritu dostávají stavby, které jsou součástí mezinárodních tahů TEN-T a na jejich spolufinancování se můžou podílet evropské fondy,“ vysvětlil současný stav generální ředitel ŘSD Radek Mátl. 
 
Podle něj je nyní důležité, aby potřebu dálnice z Prahy do Chomutova a dále do Německa výrazně tlačili vpřed jak zastupitelé obcí, tak kraje, ale i velké firmy, které jsou na dálnici navázány, zejména z okolí průmyslové zóny Triangle.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Petr Mach, Ph.D. byl položen dotaz

cenzura

Jak v EU ovlivníte, zda u nás bude zachována svoboda projevu, kterou má snahu tato vláda omezit a jak píšete i vy, schovává to za jakýsi boj s dezinformacemi?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Chyťte se za rypák, vytáhněte si ho z ... Vyoral kvůli Novotnému rozjel peklo

15:00 Chyťte se za rypák, vytáhněte si ho z ... Vyoral kvůli Novotnému rozjel peklo

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA Podle komentátora bychom se neměli cítit útoky primitivů, jako je P…