To všechno po vás zrušíme, slyšel Hřib v TV. A začalo být zle

31.05.2022 8:54 | Ze sítí

Na CNN Prima News se střetl primátor Hřib, který bude v září obhajovat svůj mandát, s šéfem nově vzniklé strany Motoristé sobě Petrem Macinkou. Tématem byla doprava. Macinka Hřibovi vyčetl, že chce omezeními vyhnat z ulic lidi v autech. Ten řekl, že to není pravda, ale pak od něho zaznělo: „A díky tomu třeba ti lidé nesednou do toho auta a je tam volno na těch silnicích právě pro ty lidi, kteří opravdu potřebují jet tím autem.“ Dle Macinky také chodci nepatří na magistrálu, tímto prohlášením popudil mimo jiné i šéfredaktora Britských listů, Jana Čulíka a další odpůrce aut.

To všechno po vás zrušíme, slyšel Hřib v TV. A začalo být zle
Foto: Repro XTV
Popisek: Primátor Zdeněk Hřib a šéf strany Motoristé sobě Petr Macinka

Anketa

Co soudíte o Dominiku Ferim? (Ptáme se od 31.5.2022)

hlasovalo: 9012 lidí
Hřib uvedl, že Piráti v komunální politice „dělají, co je správné“. A jako příklad uvedl opravu Barrandovského mostu, který dle jeho slov nechali jeho předchůdci chátrat. Podotkl, že jeho období na magistrátu bylo mimořádně stabilní, koalice se nerozpadla a radní se také neměnili, na rozdíl například od Bohuslava Svobody, kterého zkritizoval i za to, že si plánuje ponechat poslanecký mandát. A také například za to, že by chtěl rušit slevy na jízdné. Pokud jde o pražský okruh, ten dle Hřiba staví stát a primátor může jen fandit, ale nesmí prý fandit moc, jinak ho jistý starosta z ODS obviní, že je podjatý.

Zakladatel Motoristů sobě Petr Macinka prohlásil, že není divu, že jeho strana vznikla vzhledem k pirátskému způsobu řešení dopravy. Podotkl, že MHD není samospásná a připadá mu šílené zužovat silnice, aby řidiči raději vůbec nevyjeli. „Je to šikanování řidičů a myslíme si, že by to mělo skončit,“ řekl.

Dle Hřiba jsou v Praze zácpy, protože je v Praze „nepoměr aut vůči množství silnic“. A prý se pro motoristy dělá za této koalice nejvíce za dlouhou dobu, například průzkum pro městský okruh. A k Macinkovu pobavení se pochlubil i postavenými parkovišti na okraji Prahy a opravou Barrandovského mostu. A co se týče motivace k přestupu na MHD, to dle jeho slov uvolní silnice těm, kteří opravdu jezdit potřebují.

Macinka si ovšem rýpl, že když Hřib něco opravuje, tak zmizí jeden pruh pro automobily a přibude cyklopruh. Navíc i tam, kde už cyklopruh poblíž vede. Že by něco takového motoristům pomohlo, označil za šílené, zvláště když se jedná o silnice, které odvádějí dopravu z Prahy o víkendu. A napadl myšlenku Hřiba a jiných, že znechucení z dopravy povede lidi k tomu, aby autem nejezdili. „To není pravda, ti lidé těmi auty jezdí, posouvají se v zácpách, je to nepříjemné pro všechny,“ řekl.

Primátor tvrdil, že se nikomu jízdu autem znepříjemnit nesnaží. A odvolával se na nový zákon, dle kterého auto musí objíždět cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru, což je v úzkých pražských ulicích problém. Motorista prý může do cyklopruhu vjet, když v něm není cyklista a díky cyklopruhům se pak tato vzdálenost dodržovat nemusí.

Cyklopruhy by chtěl rušit i Zdeněk Zajíček z ODS, Macinka ovšem poznamenal, že Zajíček může narazit u koaličních partnerů. Chce, aby se v mnoha případech vrátil předchozí stav. Kritizoval „šíleně namalované pruhy“ a také nelogicky umístěné přechody pro chodce. „Proč je přechod tam, kde je podchod, třeba i bezbariérový?“ ptal se s odkazem na magistrálu. „Na magistrálu chodec nepatří, nemá tam být namalovaný přechod,“ řekl a dodal, že plánovaný přechod u Hlavního nádraží je „zhovadilost“ a Motoristé sobě ho budou chtít zrušit. „Tyto vaše opatření budeme rušit, budeme je vracet zpátky jak to bylo,“ vzkázal Hřibovi, který poznamenal „pokud se tam dostanete“.

Argumentoval, že kvůli přechodu u Národního muzea motoristé nečekají, protože semafor na místě byl už předtím. A lidé nemusejí lézt do „zaplivaného podchodu“. „A díky tomu třeba ti lidé nesednou do toho auta a je tam volno na těch silnicích právě pro ty lidi, kteří opravdu potřebují jet tím autem,“ dodal. Macinka namítl, že na přechodu bude víc a víc chodců, takže nakonec se bude muset dělat delší interval, což způsobí zácpy, nemluvě o zvěstech, že by se podchod měl rušit. Dle Hřiba je Macinkův odpor proti přechodům absurdní, ale šéf Motoristů sobě má stále za to, že přechod na magistrálu nepatří.

Do Macinky po jeho duelu začali kopat někteří příznivci „města pro lidi“, které popudil svým prohlášením, že chodec na magistrálu nepatří.

Šéfredaktor Britských listů Jan Čulík dokonce navrhuje zakázat v Praze auta.

Ovšem Macinka měl i své zastánce. „Heuréka! Primátor Hřib nám dnes objasnil, proč má Praha na silnicích cyklopruhy. Cyklisté mohou nechat tyče doma. Bezpečí zajistí pruh. Fandím všem Motoristům sobě, protože s takovou pitomostí je potřeba bojovat!“ vzkázala bývalá poslankyně ODS Kateřina Dostálová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kas

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak můžete někoho obvinit bez důkazů?

Vaše vláda nálepkuje dost často, vy hlavně a chcete bojovat proti dezinformacím, ale jdete podle vás příkladem? Je podle vás v pořádku, že někoho obviníte a pak nejste schopný u soudu říci, na základě čeho a svá obvinění doložit? A omluvíte se SPD nebo se odvoláte? https://www.parlamentnilisty.cz/p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…