Topkař z Karlovarska zuřil v zácpě: Osm let má Babiš ministerstvo dopravy, a postavil devět kilometrů

30.08.2021 16:20 | Ze sítí

Největší filmový festival v České republice konaný v Karlových Varech v minulém týdnu zakončil letošní ročník, a přinesl tak tradiční problém pro příchozí tuzemské i zahraniční návštěvníky, jaký přítomní každoročně poznávají i při zahájení. Ti, co na něj nepřiletěli soukromým tryskáčem, totiž zřejmě poznali na vlastní kůži způsob, jakým se do Karlových Varů musejí každý týden mnozí lidé dopravovat do Prahy. A není to vskutku jeden z nejpříjemnějších zážitků. Že se s ostudnou situací kolem dálnice D6, která má kraj s Prahou spojovat, příliš nic moc nedělalo ani za působení premiéra Andreje Babiše (ANO), nyní připomenul místopředseda TOP 09 Lukáš Otys, jenž sám v Karlových Varech žije.

Topkař z Karlovarska zuřil v zácpě: Osm let má Babiš ministerstvo dopravy, a postavil devět kilometrů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda vlády ČR Andrej Babiš

Anketa

Důvěřujete Aleně Schillerové?

69%
28%
hlasovalo: 6211 lidí
Dálnice D6, která je v provozu v úsecích tvořících 100 kilometrů z její celkové předpokládané 177 kilometrové délky se aktuálně staví jen na necelých pěti kilometrech, zbylá délka je zatím jen na papíře a po brzkém otevření obchvatu u Lubence se motoristé na další tři roky na žádný nový úsek těšit nemohou.

Stavba dálnice, jež by měla propojovat Prahu s Karlovými Vary, Sokolovem, Chebem a s Německem, přitom existuje v plánech již od první republiky, a pokud nepočítáme velmi rychlé zahájení i ukončení stavby sudetské dálnice, jejíž zbytky v některých úsecích vedou nedaleko od současné D6, pak můžeme shrnout, že je ve výstavbě již od roku 1982 a vypadá to, že ještě mnoho let bude.

I přes velké sliby se nic moc nezměnilo ani za vlády Andreje Babiše (ANO). „Právě stojím na konci obchvatu Lubence, toho obchvatu, který bude za pár dní otevírat pan premiér, přestřihávat pásku a chlubit se do svých novin, jak nám pomohl s dálnicí z Prahy do Karlových Varů. A jaká je realita? Za osm let, kdy měl všechna ministerstva, která potřebuje, a čtyři roky obě hejtmanství – Středočeského i Karlovarského kraje, tak postavil pouhých devět kilometrů,“ komentoval to Otys s tím, že tak Babišův kabinet zvládl postavit jeden kilometr za jeden rok vládnutí.

„Naše D6 do Prahy a zpět je takový evergreen každých voleb. Posledních osm let měla vláda všechna potřebná ministerstva a čtyři roky i obě hejtmanství krajů, kudy D6 vede. Výsledek? 9 km dálnice. Nepřijde vám to smutné?“ dodal k tomu ve svém příspěvku muž, jenž je na druhé pozici karlovarské kandidátky koalice.  

Sám si následně odpověděl, že minimálně jemu to smutné přijde.

Dodává, jak by celá věc podle něj vypadala v případě úspěchu koalice SPOLU sdružující ODS, TOP 09 a KDU-ČSL. „Chceme dostavět dálniční síť. Do konce volebního období přibude nejméně 250 km v celé ČR. Naší dálnici pomůže společný projekt se soukromým investorem (PPP) tak, jak právě probíhá na D4. Zkrátka chceme, abychom se opravdu už dožili dálnice do Prahy a zpět,“ zaznělo od jednoho z kandidátů SPOLU do Sněmovny.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: rak

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…