Zákazník, který v restauraci nedostane účtenku, si může na „udavačském webu“ Ministerstva financí postěžovat a k podnikateli dorazí kontrola z finančního úřadu. Existuje ovšem ještě jedna cesta, jak může zákazník podnikateli řádně znepříjemnit život. Restauratér musí předat zákazníkovi účtenku a ten si pak může ověřit, zda patřičné informace o jeho obědě dostaly i příslušné úřady. Pokud se ukáže, že nikoli, živnostníka opět čeká kontrola.
„Funkce ověření účtenky funguje, informace z ověřování účtenek se budou analyzovat a mohou sloužit jako podklad pro další prošetření správce daně,“ uvedla serveru Echo24.cz Petra Petlachová z Generálního finančního ředitelství.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp