Na zbylých dvou kanálech Česká televize reklamu jen omezí. Upozornila však také na to, že jí takový krok způsobí problémy. Ztráty z příjmu reklamy dělají prý 88 milionů korun, kvůli tomu Fond na podporu české kinematografie přijde ročně o více než 30 milionů.
Související: Reklama na ČT zůstane jen na dvou programech. Klaus souhlasil
ČT chtěla původně reklamu zastavit později. Chtěla ji udržet až do konce digitalizace, tedy až do listopadu. Rady pro rozhlasové a TV vysílání ji však upozornila, že tím porušuje zákon. Ten vstoupil v platnosti 14. října. Už v té době měly tedy reklamy skončit.
"Neobstojí argument, že se provozovatel nemohl na změnu zákona připravit s dostatečným předstihem a že je povinen dostát svých smluvním závazkům vůči zadavatelům reklamy," odmítla původní omluvu Rada. Pokud by nyní ČT reklamu nezastavila, hrozila by jí pokuta až ve výši 2,5 milionu korun.
Čtěte dále:
Poslanci potvrdili omezení reklamy v České televizi
Soukromé televize válcují ve zpravodajství veřejnoprávní ČT
Poslanci potvrdí regulaci hazardu a omezení reklamy v ČT
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan