„Nepochybně matematika vyvolává strach z toho důvodu, že je ze všech předmětů nejvíce spojená s abstrakcí. Je to o učiteli,“ uvedl. Češi mají k matematice obecně velmi špatný vztah, v Evropě to ale zase tak ojedinělé není. „Pořád ještě máme tradici všeobecného základního školství. Toto byla i přes veškerou kritiku minulého režimu jednoznačná výhoda,“ myslí si Rákosník.
„Matematika je v tom nejobecnějším slova smyslu je jazyk a systém uvažování a odvozování. Počítání je jen součást,“ vysvětlil profesor. Rákosník má zato, že je nutné žákům ukázat, že něco dokážou. Matematika podle něj je naprosto nedostatečně popularizována. „Domnívám se, že celkově upadla touha po vědění a zjišťování,“ říká Rákosník.
V českých školách je podle Rákosníka nízká týdenní hodinová dotace. „Pokud chcete mít matematiku rád a pochopit ji, musí se dělat denně,“ prohlásil. „Maturitu nelze udělat ze dne na den. To je otázka deseti let, musíme vzdělat učitele a pak připravovat žáky čtyři roky, ne je takto potopit,“ zlobí se Rákosník. Průběhem letošních maturit byl zděšen.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh