Webové stránky DotaceEU.cz dlouhodobě informují o tom, kde u nás mají fondy EU pomáhat, jaké jsou specifikace unijních fondů aktuální pro programové období, či radí, jak získat dotaci z fondů EU. Nepříliš známou součástí projektu je však též podcast s názvem Evropské fondy, který se blíží již ke svému 60. vydání.
Nepříliš velké povědomí u českých občanů o daném podcastu je znatelné již ze statistik platforem, na nichž je možné si uvedený podcast, věnující se unijním fondům, poslechnout či v případě některých dílů i poslechnout. K počátku letošního května totiž youtubový kanál DotaceEU, kde jsou mimo jiného obsahu nahrané i podcasty, měl 196 odběratelů a většina z téměř 60 epizod měla maximálně kolem 200 až 250 zhlédnutí.
Podobně se vyvíjí sledovanost v posledních 3 měsících. 59. díl, nahraný před 3 týdny, má aktuálně 46 zhlédnutí, díl 58. o budoucnosti evropských fondů překvapí 418 zhlédnutími, načež 57. epizoda, která vznikla před 2 měsíci, opět vykazuje pouze 182 zhlédnutí a 3 měsíce starý 56. díl jich má 221.
Do výroby podcastu přitom i přes takto nízké počty diváků proudí statisíce korun. Ministerstvo pro místní rozvoj za realizace audio a video podcastů Evropské fondy zaplatilo v březnu letošního roku 157 300 korun, přičemž v ceně je produkce, post-produkce a distribuce 10 audio podcastů a 5 vidcastů obsahujících též obrazový obsah.
Začátek tvorby přitom sahá již do ledna 2021, kdy resort od agentury Boomerang Communication objednal za 384 780 Kč prvních 12 audiovizuálních podcastů k představování fondů v období 2021 až 2027.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas