Důvod takového úbytku bohatství je v pravdě šokující až neuvěřitelný - VW totiž v USA rafinovaným způsobem upravoval dieselové motory, aby (jen a pouze) při emisních testech vykazovaly nižší hodnoty. Za tento podvod hrozí Volkswagenu pokuta více než 16 mld. euro, což je mimochodem o pět miliard více, než kolik měl činit zisk pro letošní rok. Kromě toho tuto manipulaci američtí vyšetřovatelé kvalifikovali jako kriminální čin, takže je dost možné, že za tuto technickou vychytávku německých vozů půjde někdo natvrdo sedět. Tato kauza, která se chtě nechtě dotýká české ekonomiky, by přitom pro nás měla být zajímavá hned v několika ohledech.
Za prvé, po finanční krizi a recesi 2008 to byly banky, které byly označeny za původce všeho zla v ekonomice a tak se regulátoři na tento sektor zaměřili. Výsledkem byla konsolidace tohoto sektoru, která byla daná nejen propadem ekonomiky, ale i daleko přísnějšími regulatorními předpisy. Ty donutily některé finanční subjekty k tomu, aby se buď zásadně přeměnily anebo z tohoto odvětví zcela odešly. Finanční krize je však sedm let stará záležitost a globální teplota stoupá, takže politicky vzato je čas se zaměřit na jiné sektory. Snadným terčem se přitom mohou stát ty podniky, které jakkoliv zužitkovávají fosilní paliva a na něž se snadno mohou zaměřit státní orgány kontrolující např. emisní limity.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV