Aj Wej-Wej je problematická postava. Své dílo vybudoval v komunistické Číně, kde prý byl i členem Ústředního výboru komunistické strany. Když na západě zjistil, že Čína není v módě a že „frčí“ intelektuální levice podporující vše nestandardní, dostal se do problémů s vlastní zemí. To, že mu byl nakonec vrácen pas svědčí o tom, že se s nimi nějak domluvil. Dobře známe z totality tento druh domluv. Zkrátka Aj Wej-wej dělá všechno pro to, aby byl slavný a bohatý.
Národní galerie Aj Wej-wejův „mezinárodní tahák“ opravdu ještě neměla a to jí ctilo. Ředitel Jiří Fajt nejen, že nerozumí současnému umění, ale je ze stejného těsta jako Aj Wej-wej. Jde mu také jen o moc a peníze. Jeho devastující hospodaření v Národní galerii se provalí jakmile zmizí z Ministerstva kultury farizejský Herman, který nad ním drží ochranou ruku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV