Část poslanců chce v českých obchodech omezit prodej zahraničních potravin a nařídit většinový prodej potravin tuzemských. Nejprve by se v roce 2021 mělo prodávat 55 procent českých potravin, do roku 2027 by pak podíl měl stoupnout na 85 procent.
Čtenář glos D. S. mi k tomu napsal:
Podělím o zkušenost z USA:
Už dávno tam tlačí „Buy american“ Pěkné, možná to má smysl pro některé komodity a možná jim to i někde pomohlo, ale hlavně jsem tam viděl plné regály zboží s americkou vlaječkou a nápisem „Made in USA“ s doplňkem „with imported components“. Krásný příklad: čepele do odlamovacího nože zabalené v blistru – to máme ocelové čepele, PET blistr a papírový štítek. Co z toho asi byla Čína a co USA?
Zpátky domů - dovezeme jablka z Polska, v Náchodě zabalíme do vaničky z recyklovaného papíru (protože jsme eko). Vanička pochopitelně z papírny ve Štětí a plácnem na to českou vlajku (na italské fólii). Samozřejmě že se přidají výrobci jiných komodit, protože to bude velká móda a najednou bude s českou vlaječkou v obchodech všecko od pastelek po motorovou pilu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV