Pro malou otevřenou ekonomiku jako je ta naše, navíc velmi závislou na automobilovém průmyslu, to samozřejmě není dobrá konstelace. Jedinou výhodou snad v tomto směru zůstává, že ačkoliv je produkce tuzemského nejsilnějšího průmyslu směřovaná na export, jde primárně o vývoz do evropských zemí, které nezažívají až takový propad zájmu o nová auta, jako třeba trh čínský. Na druhé straně to vůbec neznamená absolutní imunitu vůči poptávce v Asii, latinské Americe, severní Africe atp. právě proto, že část dodavatelů se orientuje i na výrobce, kteří jsou na těchto trzích velmi aktivní. A mimochodem stále zhruba třetina produkce tohoto průmyslu v EU směřuje právě na trhy mimo Unii.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV