Benešov: Moderní tísňová služba Anděl Strážný chrání zdraví a životy

18.05.2022 6:32 | Tisková zpráva

Jedná se o registrovanou sociální službu, která pomáhá seniorům, zdravotně postiženým a dlouhodobě nemocným 24 hodin denně, 365 dní v roce, v celé České republice.

Benešov: Moderní tísňová služba Anděl Strážný chrání zdraví a životy
Foto: wikipedia
Popisek: Benešov

Posláním této služby je zachovat kvalitu života člověka v jeho přirozeném sociálním prostředí a oddálit tak jeho odchod do pobytového zařízení. 

Anketa

Souhlasíte s trvalým umístěním vojsk jiných členských států NATO na území ČR?

4%
95%
hlasovalo: 47752 lidí
Zajišťuje mu pomoc v krizových situacích, například když dojde k pádu, zhoršení zdravotního stavu či nějakému jinému ohrožení života. Snaží se v klientovi navodit pocit jistoty a bezpečí. V roce 2019 vyřešili pracovníci tísňové péče více než 59 000 tísňových situací. 

V nabídce má tato služba tři druhy monitorovacích přístrojů, které doporučí a následně i uzpůsobí individuálním potřebám každého z klientů. Pro seniory, kteří jsou aktivní, mají dobrou motoriku a nebojí se nových technologií, je vhodná mobilní tísňová péče v podobě moderních hodinek opatřených mj. SOS tlačítkem, GPS lokalizátorem nebo tzv. Geofencingem, který umožňuje tzv. zónové monitorování. Zařízení se dá nastavit dálkově a klient je automaticky upozorněn na případné vybití baterie. Další zařízení NOVO je druhem domácí tísňové péče. Určeno je primárně pro klienty se zhoršenou motorikou a pohybovými schopnostmi, kteří zůstávají v převážné míře v pohodlí domova. Posledním, nejvíce doporučovaným a klienty používaným zařízením, je tzv. Tipec. Jedná se o unikátní mobilní zařízení vyvinuté samotnou službou, které poskytuje komplexní péči pro nejširší spektrum klientů. Je opatřeno SOS tlačítkem, GPS lokalizátorem, dokáže automaticky detekovat pád, nízkou aktivitu klienta či jeho nepohyb. Lze v něm ale nastavit třeba i kontrolu užívání léků a zdravotního stavu klienta, a dokonce mu umí posloužit i jako telefon. Klient tak může zavolat přímo některou z blízkých osob, jejichž kontakty byly předem navoleny do paměti přístroje. Může se ale také spojit přímo s pracovníkem tísňové péče na tzv. Povídavé lince, pokud je mu například smutno, zhorší se mu zdravotní stav, cítí se osaměle anebo si chce jednoduše jenom s někým promluvit. Při manipulaci přístroj s klientem hlasitě komunikuje a upozorňuje ho na to, co se právě děje. Zařízení má podobu menší krabičky se zapínáním na suchý zip, kterou lze upevnit na ruku anebo ji zavěsit na krk. Jeho ovládání je jednoduché a pro klienta nikterak náročné.

Více informací o této službě naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Cyklisté a koloběžkáři si mohou vybrat místo pro stojany

16:31 Olomouc: Cyklisté a koloběžkáři si mohou vybrat místo pro stojany

Do interaktivní mapy mohou cyklisté a majitelé koloběžek vložit svůj podnět na umístění nových stoja…