Bohumín vykázal kvůli bezpečnosti kamiony z Rychvaldské ulice

10.08.2019 10:45

Těžká nákladní auta už pár týdnů nesmí do úzkých serpentin přes les Baginec v Rychvaldské ulice v Bohumíně. Ta spojuje městské části Skřečoň a Záblatí. Vjezd tranzitní dopravě nad 12 tun zakázal Bohumín kvůli vyšší bezpečnosti. Řidiči kamionů si na nové omezení postupně zvykají.

Bohumín vykázal kvůli bezpečnosti kamiony z Rychvaldské ulice
Foto: mesto-bohumin.cz
Popisek: Bohumín

„Jedná se o problematický úsek s úzkou silnicí téměř bez krajnice. Osobní auta se tady míjejí jen s velkou opatrností. U těch nákladních šlo doslova o hazard. Často tudy jezdí i cyklisté. Nejvíce kolizní úsek je přitom přímo v rodinné zástavbě mezi ulicemi Blatná a Myslivecká, kudy chodí do školy děti,“ uvedl místostarosta Bohumína Lumír Macura.

Tzv. opatření obecné povahy s místní úpravou dopravního provozu vydalo město ve spolupráci s Rychvaldem a Dolní Lutyní. Značky zakazující kamionům vjezd do bohumínských serpentin už začínají v Rychvaldu u Pennymarketu a v centru Dolní Lutyně.

„Omezení kamionové dopravy na území Bohumína, ale i sousedních obcí nám umožňuje silniční zákon. Připravovali jsme ho půl roku. Bez spolupráce s Rychvaldem a Dolní Lutyní bychom ho ale vydat nemohli,“ upřesnil Macura.

Záměr muselo město projednat s dotčenými orgány, vlastníkem komunikace i sousedními obcemi. Zatímco ty opatření přivítaly a proti nebyla ani Správa silnic Moravskoslezského kraje jako vlastník komunikace, tak naopak dopravní inspektorát PČR a Dětmarovice, které se obávají nárůstu provozu, s ním nesouhlasili.

Radnice plánuje ještě další opatření

„Velmi mě těší, že jsme se s Bohumínem a Rychvaldem domluvili, a přes odpor některých institucí omezení prosadili. Díky němu klesne tranzitní kamionová doprava z centra Dolní Lutyně směrem na rozcestí Rychvaldské, Bohumínské, Hraniční a Záblatské ulice, což občané ocení,“ sdělil starosta Dolní Lutyně Pavel Buzek.

„Ideálním řešením by bylo, kdyby dotčenými místy mohla projíždět jen osobní auta, ale jedná o krajské silnice druhé a třetí třídy, která jsou na těžká vozidla dimenzovány, a tak není bohužel možné takový zákaz vyhlásit,“ dodal Lumír Macura.

Na dodržování zákazu vjezdu teď dohlíží městská i státní policie. „Řidiči si na úpravu postupně zvykají. Počet kamionů na dotčených ulicích klesl, stále se však najdou tací, kteří omezení porušují,“ řekl ředitel bohumínských strážníků Karel Vach.

Radnice plánuje v nebezpečném úseku ve Skřečoni v Rychvaldské ulici ještě další opatření, a to nový chodník. Ten vznikne v místě dopravní závady mezi Mysliveckou a Blatnou ulicí. Jeho projektování je ovšem náročné. Musí se vejít do úzkého prostoru, překáží mu vzrostlá zeleň a budou potřebovat opěrné zdi. Kvůli tomu zeleň bohužel padne, nicméně vzrostlá lípa přímo v zatáčce by nakonec měla zůstat. Výstavbu chce město zahájit už příští rok.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…