Bohumínské děti mají ve výuce šachy

24.01.2017 18:02 | Zprávy

Šachy jako přirozená součást výuky ve škole? V Bohumíně je to realita. Jako „dobrovolný předmět“ si tuto královskou hru mohli vybrat žáci bohumínských základních škol a učí se ji dokonce i děti v mateřinkách. Od ledna do června lektoři naplánovali pro své malé svěřence téměř 450 hodin výuky.

Bohumínské děti mají ve výuce šachy
Foto: mesto-bohumin.cz
Popisek: Bohumín

Díky projektu Šachy do škol, do něhož se zapojily čtyři základní školy a pět mateřských škol, mají děti možnost se naučit téměř šest století starou hru, aniž by jejich rodiče museli platit „kroužkovné“. Město investovalo 60 tisíc do nákupu velkých magnetických šachovnic a platí práci tří lektorů. V druhém pololetí to představuje investici ve výši zhruba 110 tisíc korun. „Zájem dětí o šachy je obrovský, do projektu se nám přihlásilo téměř dvě stě malých šachistů. Šachy jsou součástí osnov ve více než 30 zemích, tak proč by nemohly být vyučovány u nás. U dětí prokazatelně bystří mozek a posilují logické myšlení, motivují je k trpělivému přemýšlení a plánování,“ řekl místostarosta Bohumína Igor Bruzl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Hezky napsané

Celý váš komentář ke státnímu svátku se mi líbil. Na konci píšete, že 28. říjen není jen datum. Je to připomínka, že když táhneme za jeden provaz, dokážeme všechno. Nemyslíte, že to je ale něco, co vy politici vůbec neděláte? Že se nejste schopni ani v dost zásadních věcech oprostit od vaší stranick...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Písek: Kácení topolové aleje omezí dopravu

10:23 Písek: Kácení topolové aleje omezí dopravu

V pondělí 10. listopadu se začne s kácením topolové aleje u hřebčince. Práce budou probíhat až do 1.…