Brno: Město podpoří oblast cestovního ruchu. Plánuje kampaň i odpuštění některých plateb

12.05.2020 14:51

Aktuální situace se šířením koronaviru a především přijatá opatření se negativně podepsaly na fungování cestovního ruchu v celé republice a nemalou měrou také v samotném Brně. Kancelář marketingu a cestovního ruchu Magistrátu města Brna proto předložila návrh opatření, která pomohou právě této oblasti.

Brno: Město podpoří oblast cestovního ruchu. Plánuje kampaň i odpuštění některých plateb
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

„Podle analýzy je Jihomoravský kraj třetím nejohroženějším krajem v České republice v souvislosti s pandemií. Ohroženo je téměř šest tisíc pracovních pozic a předpokládá se pokles spotřeby v cestovním ruchu o 7 %. Navržená opatření tak doplňují již dříve schválené ekonomické balíčky do oblasti kultury i soukromého podnikatelského sektoru. Chceme totiž, aby město Brno bylo i nadále oblíbenou turistickou destinací, v níž stále hraje důležitou roli také veletržní a eventový průmysl,“ shrnula primátorka Markéta Vaňková.

Kancelář marketingu a cestovního ruchu počítá s okamžitou pomocí, ale také se středně a dlouhodobými opatřeními.

„Rozhodli jsme se odpustit platby ubytovacích zařízení za městské pobytové taxy, které putují do rozpočtů městským částem. Platby odpustíme a pokryjeme od června do prosince letošního roku,“ vysvětlila zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá.

Město také zakoupí prvních deset stojanů s dezinfekcí, které za pomoci Dopravního podniku města Brna a TIC Brno rozmístí do blízkosti turistických cílů. „Chceme tak promovat Brno jako bezpečnou a čistou destinaci. Aktuálně připravujeme také marketingovou kampaň, která má za hlavní cíl nastartovat cestovní ruch v Brně a na jižní Moravě,“ uvedla Kristýna Černá. Za tři miliony korun bez DPH tak město bude realizovat komunikační televizní a online kampaň, ve které naváže na fungující destinační značku #brnotruestory a zacílí především na tuzemské cestovatele. Společně s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a TIC Brno odstartuje město tuto aktivitu už v druhé polovině května.

Dalším půl milionem podpoří město subjekty cestovního ruchu prostřednictvím Moravia Convention Bureau. Ta do konce letošního roku připraví portfolio nabídek pro velké agentury s mezinárodním přesahem jako první krok pro systematickou podporu konání větších akcí kongresového a konferenčního typu v Brně a regionu.

Město rovněž podpoří turistickou kartu Brnopas, kterou návštěvníkům nabízí TIC Brno. „Finanční podporou turistické karty zajistíme její rozšíření do regionu. Brnopas tak bude k dispozici i na ubytovacích zařízeních, které ji budou nabízet za zvýhodněných podmínek. Naším cílem je takto prodloužit pobyt návštěvníků v Brně i regionu,“ upřesnila Kristýna Černá.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Žatec: Edukační workshop pro MŠ a ZŠ

16:31 Žatec: Edukační workshop pro MŠ a ZŠ

Edukační workshop pro MŠ a ZŠ o památce světového dědictví zapsané pod názvem Žatec a krajina žateck…