Brno: Pěší zóna se zklidnila, odpoledne je tu o polovinu méně aut

19.09.2020 7:35

Méně vydaných oprávnění a rozdělení centra do více podoblastí. Dvě faktické změny, které nastaly k 1. září a které lze po prvních dnech fungování hodnotit jako efektivní. Na pěší zóně se podařilo docílit snížení počtu aut řádově o desítky procent.

Brno: Pěší zóna se zklidnila, odpoledne je tu o polovinu méně aut
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát
reklama

Nejvyšší pokles nastal na ulici Masarykově a Rašínově – na obou zhruba o 30 %, v odpoledních hodinách tu projede dokonce téměř o polovinu méně aut než před změnou systému. Nejčastěji se tu pohybují vozidla taxislužby, v dopoledních hodinách zásobování a pak různé služby, např. zásilkové, havarijní apod.

Došlo už i k desítkám porušení vjezdu. Důkazní materiály se momentálně vyhodnocují, řidičům hrozí pokuty.

Z čísel za první týden vyplývá, že na vjezdech do pěší zóny nastal pokles všude s výjimkou Zelného trhu – pravděpodobně z důvodu slavností, které zvýšily potřebu zásobování. V okolních oblastech mimo pěší zónu se počet vozidel mírně zvýšil, s ohledem na to, že tyto podoblasti (Jezuitská, Měnínská, Bašty) využívají vozidla bez oprávnění k vjezdu právě na pěší zónu. Největší nárůst přirozeně nastal na ulici Besední (podoblast Veselá), neboť do ní není vjezd omezen.

(zdroj: brno.cz)

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Hlavní město finančně podpoří přepravu seniorů a lidí se zdravotním znevýhodněním

11:45 Hlavní město finančně podpoří přepravu seniorů a lidí se zdravotním znevýhodněním

Rada hlavního města Prahy schválila poskytnutí finančních prostředků na specializovanou přepravu sen…