Brno: Stavba největšího tramvajového tunelu v Česku vstupuje navzdory komplikacím do třetí třetiny

19.10.2021 12:03 | Tisková zpráva

Covidová situace, nepřízeň počasí ani komplikované uzavírky nenarušily stavbu tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu. Dva roky od poklepání základního kamene je nejdelší tunel pro tramvaje v Česku postavený a vyhloubený v celé své délce 619 metrů. Zasypáním tunelu a zatravněním letos skončí většina činností na povrchu, v příštím roce se bude pracovat zejména v podzemí. První tramvaje po 912 metrů dlouhé trati za 1,4 miliardy korun projedou na konci roku 2022.

Brno: Stavba největšího tramvajového tunelu v Česku vstupuje navzdory komplikacím do třetí třetiny
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

„Stavba největšího tunelu pro tramvajovou dopravu v Česku se posouvá kupředu v souladu s harmonogramem, což je dobrá zpráva nejen pro budoucí cestující, ale i obyvatele Starého Lískovce. Velmi si vážím jejich shovívavosti, protože jsem si vědoma, že bydlení v blízkosti tak velké a dlouhodobé stavby je nepříjemné. Můžeme však slíbit, že v letošním roce dojde k dokončení většiny hlučných a terénních prací na povrchu a práce se v příštím roce budou více soustředit dovnitř tunelu. Z celkových nákladů 1,4 miliardy korun v letošním roce proinvestujeme přibližně půl miliardy,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Průběh stavby

„V tuto chvíli jsou téměř hotové oba portály tunelu, jak z ulice Netroufalky, tak z ulice Osové. Tunel je vyhlouben v celé své délce a za pomocí těžké techniky z něj dělníci vytěžili 170 tisíc tun zeminy. Výrazný posun nastal na obou terminálech, jak na Osové, tak na Netroufalkách. Před Fakultní nemocnicí Brno jsou připravené všechny podzemní sítě, veřejné osvětlení, točna trolejbusů, nové chodníky i přilehlé komunikace, zbývá dokončit nástupiště, zastřešení a doplnit zeleň,“ sdělil radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl. V zastávce Osová během letních měsíců a dopravní uzavírky proběhla rekonstrukce původní tramvajové trati včetně položení odbočné výhybky, která je připravena na napojení nové trati.

„Na zastávce Osová aktuálně dokončujeme přístupové cesty, celkem jich zde bude osm. V každém směru na nástupiště povedou dva bezbariérové chodníky, schodiště a výtah. Další práce na stavbě se soustředí na budování zastávky s pracovním názvem Nová Jihlavská, po jejím vybetonování nyní pokračujeme zastřešováním, které by mělo být hotové do konce roku. Přímo v tunelu finišuje betonáž podlah a nad tunelem postupují terénní práce a úprava povrchu. Se zhotovitelem se podařilo vyjednat zatravnění ploch ještě letos na podzim oproti původnímu termínu v jarních měsících příštího roku,“ shrnul aktuální činnost na stavbě generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Do konce roku také místní obyvatelé mohou počítat s obnovou a zpřístupněním všech chodníků přes Mikuláškovo náměstí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vylučujeme spolupráci s ANO, SPD a extremisty

A s ODS, kterou po vašem odchodu z vlády a vůbec po tom, jak se k vám Fiala zachoval spolupráci nevylučujete? Je teda pravda, že jste ODS kritizovali už kdysi a pak jste se s ní spřáhli, tak já nevím, jak vám rozumět?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Uherské Hradiště: Město rozvolňuje pravidla pro provozování pouliční umělecké produkce

19:44 Uherské Hradiště: Město rozvolňuje pravidla pro provozování pouliční umělecké produkce

Město Uherské Hradiště schválilo nové znění obecně závazné vyhlášky o podmínkách pouliční umělecké p…