Zástupci města se rozhodovali mezi dvěma variantami – omezit tramvajovou dopravu vždy jen na období prázdnin a stavět výrazně déle, nebo přistoupit na dlouhodobou úplnou výluku a stihnout práce ve výrazně kratším čase. „Ta první přinášela obrovské riziko dalšího zpoždění řešení komplikované dopravní situace v Žabovřeské ulici. To se táhne už od roku 2006. Nedávno nás na několik měsíců zbrzdilo i neúspěšné odvolání spolku Voda z Tetčic. Přihlédli jsme také k tomu, že tramvajová doprava by i tak nefungovala stoprocentně, neboť by se jezdilo ve střídavém jednokolejném provozu,“ vysvětlil náměstek primátorky Robert Kerndl.
Rada proto rozhodla o maximálně dvouleté plné výluce tramvajové dopravy podél Žabovřeské. „Velký městský okruh financujeme prostředky z Operačního programu Doprava II. Podmínky této výzvy však stanovují termín ukončení akcí do závěru roku 2023. Dílo v tomto termínu musí být zprovozněné a jeho financování uzavřené. Proto jsme požádali město Brno, aby se pokusilo zajistit nepřerušovanou výluku tramvajové dopravy namísto původně plánovaných víkendových a prázdninových uzavírek,“ sdělil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Pro zachování co největšího komfortu pro cestující MHD bude ještě před výlukou opraven tramvajový pás na ulici Veveří. Počítá se i s dalšími technickými opatřeními, jako je prodloužení zastávky Konečného náměstí, zřízení úvrati u zastávky Bráfova nebo zařazení většího počtu velkokapacitních vozů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV