Od nového roku spadla tato povinnost na město. Z původních čtyř spojů zůstaly v provozu dvě městské linky a jedna další na trase Český Krumlov - Větřní. Nepopulárním krokem bylo i zpoplatnění jízdného pro seniory, kteří dosud jezdili zdarma, neboť město jejich dopravu dotovalo ze svého rozpočtu.
„Jsme stále na začátku vlastního provozování městské dopravy a velmi nás mrzí, že nové jízdní řády mají řadu nedostatků a že došlo k podstatnému snížení komfortu cestujících oproti stavu, na jaký byli po léta zvyklí. Kdybychom ale nechali systém běžet po staru, znamenalo by to vynaložit z rozpočtu o čtyři miliony korun navíc. To je příliš vysoká suma vzhledem k rozpočtovým možnostem města, zvláště pak při pohledu na velmi často poloprázdné či úplně prázdné autobusy jezdící okruhy po městě" řekl místostarosta Josef Hermann.
Po zavedení změn měli cestující možnost připomínkovat nový systém, což obyvatelé města náležitě využili. Odbor dopravy a silničního hospodářství tyto podněty shromažďuje a ve spolupráci se smluvním přepravcem ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. vyhodnocuje. Přepravce městu doporučil, aby podkladem pro provedení výraznějších změn v podobě zásadních zásahů do jízdních řádů, byl sběr dat a informací o jeho fungování za období alespoň čtvrt roku. Než k takové zásadní změně dojde, rada města na svém pondělním zasedání rozhodla o několika dílčích opatřeních, kterými by mělo dojít alespoň k částečnému zlepšení nedostatků nových jízdních řádů a zmírnění jeho dopadu na komfort cestujících, zejména pak seniorů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV