Kdo ´bydlí´ na radnici, tedy za místo trvalého pobytu uvádí adresu městského úřadu (v Chebu je dnes takzvaných osob s úřední adresou 987), měl by si ve svém zájmu ujasnit, jak mu má být doručována pošta. Představa, že si tu snad lze čas od času vybrat z nějaké velké ´domovní schránky´ svou korespondenci, je totiž mylná. Obyčejnou zásilku podatelna městského úřadu ani nepřevezme, v případě písemnosti určené do vlastních rukou se pak jen v podatelně úřadu objeví časově omezená ´výzva´ dotyčnému, aby si poštu vyzvedl.
A jak si lze vyjednat bezproblémové doručování pošty? K tomu informace z Krajského úřadu v Karlových Varech: „Je v zájmu každého občana, aby učinil taková opatření, aby mu písemnosti byly doručeny tam, kde se fakticky zdržuje. Občané s úřední adresou mají tyto možnosti:
1) zajistit si na poště zdarma „odnos“, tj. vyzvedávání si zásilky přímo na poště,
2) zajistit si na poště za poplatek „dosílku“, tj. přeposílání písemnosti na adresu, kde se zdržují,
3) zřídit si na poště za poplatek P.O.BOX,
4) zřídit si zdarma datovou schránku,
5) nahlásit soudu či správnímu orgánu adresu pro doručování pro konkrétní řízení,
6) nahlásit na ohlašovně podle místa trvalého pobytu doručovací adresu, která je zanesena v informačním systému evidence obyvatel a kterou povinně využívají všechny soudy i správní orgány.“
Je-li údaj o místu trvalého pobytu úředně zrušen, stává se místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž obvodu byl občanovi trvalý pobyt zrušen. Osob s úřední adresou bylo v Chebu (vždy k 1.1.) letos 904, vloni 747, předloni 657 a v roce 2009 pak 487.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestocheb.cz