Dvůr Králové nad Labem: Letní opravy městských komunikací

02.08.2017 19:05

V polovině července stavbaři ze společnost Repare Trutnov, s. r. o., ve spolupráci s odborem rozvoje, investic a správy majetku Městského úřadu Dvůr Králové nad Labem dokončili opravy nevyhovujících povrchů vozovek královédvorských ulic Halíkova, Zátopkova a Na Kopečku. Za práce zaplatilo město cca 440 tis. Kč.

Dvůr Králové nad Labem: Letní opravy městských komunikací
Foto: www.dvurkralove.cz - Miluše Peterová
Popisek: Dvůr Králové nad Labem

„Při realizaci stavebních prací byla použita technologie vyspravení povrchu komunikace penetračním způsobem Patchmatic v kombinaci s živičným nátěrem se štěrkovým krytem.“ vysvětluje Ing. Josef Oulehla z odboru rozvoje, investic a správy majetku Městského úřadu Dvůr Králové nad Labem.

Mimo těchto rozsáhlejších oprav technické služby v uplynulých týdnech prováděly také drobné opravy výtluků asfaltovou emulzí pomocí stejné technologie Patchmatic – určené pro opravy lokálních poškození vozovek. „Menší opravy byly zejména v lokalitách Žirecká Podstráň, Žirecká, Sylvárovská, V Zahrádkách, Raisova, ale i na dalších místech ve městě,“ doplňuje Milan Štemberk, vedoucí provozu správy komunikací Technických služeb města Dvora Králové nad Labem, a pokračuje: „Kromě zmíněných prací, které jsme provedli ve vlastní režii, byly také realizovány opravy větších ploch výtluků a poškození vozovek také dodavatelsky technologií Silkot. Tyto opravy dodavatel provedl zejména na Rašínově náměstí, v Kotkově ulici, na vozovce u Šindelářské věže, na příjezdu k městskému hřbitovu a v ulici vedle náměstíčka v Žirči.“

Co je technologie Patchmatic?

Při těchto pracích jsou výtluky očištěny, aplikuje se postřik asfaltovou směsí a tlakovým způsobem nanesena vrstva kameniva obaleného asfaltovým pojivem. Hotový povrch je nakonec tlakově ošetřen vrstvou kameniva. Tento druh opravy je určen pro opravu výtluků a lokálních poškození vozovek, kdy lze včasným zásahem zabránit rozšiřování poruch a tím prodloužit celkovou životnost vozovky.

Oprava vozovek technologií Silkot

Opravy metodou Silkot využívají technologii prohřátí narušeného místa asfaltového povrchu nahřívacím čelem – tzv. žehličkou. Nahřáté místo s výtlukem se po rozrušení povrchu doplní horkou směsí asfaltového recyklátu, která se následně zaválcuje do roviny a nechá vychladnout. Podle informací výrobce má takto opravené místo vozovky oproti jiným technologiím delší životnost a to až 5 let.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Prostějov: Botanická zahrada se připravuje na oslavy

11:17 Prostějov: Botanická zahrada se připravuje na oslavy

V rámci příprav oslav 90. výročí založení Botanické zahrady Petra Albrechta v Prostějově, které se u…