Za úpravami výše maximální povolené rychlosti na 100 km/h a na 80 km/h během noci v souvislosti s naměřeným nadlimitním hlukem stojí Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ), jehož vůli musí plnit Ředitelství silnic a dálnic. Důvodem pro stanovení přechodné úpravy provozu je dle DESÚ omezení impulzního hluku vznikajícího pojížděním mostních uzávěrů. Vyhodnocení naměřených přestupků provádí dle zákona frýdecko-místecký magistrát. Město považuje postup DESÚ za šikanu a obává se znehodnocování obchvatu i návratu dopravy na průtah městem.
Nadlimitní hluk byl naměřen u stavebního objektu „Most přes řeku Morávku“. Dopravní a energetický stavební úřad, odbor staveb pozemních komunikací, proto nařídil dne 10. 2. 2025 Ředitelství silnic a dálnic s.p. odhlučnit mostní dilatační uzávěr a také provést osazení přechodného dopravního značení snižujícího v daném úseku nejvyšší povolenou rychlost na 100 km/h. Začátkem června Dopravní energetický stavební úřad své rozhodnutí upřesnil na omezení rychlosti rozdílně v denní a noční dobu (100 km/h v denní dobu, 80 km/h v noční dobu). Ministerstvo dopravy následně opět schválilo osazení příslušných dopravních značek.
„Následně po konzultaci Ředitelství silnic a dálnic s Dopravním a energetickým stavebním úřadem po realizaci prvních opatření došlo ze strany DESÚ k rozšíření dočasných nezbytných úprav, a to na snížení rychlosti na 80 km/h v noční době a na 100 km/h v denní době a k přebroušení vozovky u jednoho z dilatačních uzávěrů,“ potvrdil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV



