Učebna je vybudována díky projektu, financovanému z Integrovaného regionálního operačního programu a dětem nabízí nejnovější technologie, které jim pomáhají interaktivní formou zvládat výuku cizího jazyka.
Přesvědčujete své okolí o tom, koho má a nemá volit?Anketa
Nová jazyková učebna vznikla díky MAS Frýdlantsko z.s. a projektu nazvanému „Modernizace učebny pro výuku cizích jazyků a konektivita ZŠ, Frýdlant“, registrační číslo projektu CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012607. „V rekonstruované učebně začaly práce demontáží podlahy a realizací všech elektrických rozvodů pro každý pracovní stůl samostatně a přípravou elektroinstalace pro tabuli a dataprojektor. Dále byly upraveny rozvody topení a vnitřní stěny. Kolem umyvadla byla stěna obložena obkladem a sokly se dočkaly nátěru. Poté bylo položeno linoleum a učebna byla vymalována. Do místnosti se následně vrátila původní svítidla, která byla vyhovující. Pak už byl přivezen a osazen nábytek a technologie pro výuku cizích jazyků. Její součástí jsou stoly, židle, počítače a s tím spojené další technické věci, jako sluchátka s mikrofonem, webkamery, dataprojektor, softwary, tabule a skříně pro učební pomůcky,“ vypočítává Bc. Zdena Ubiasová, technik investičního oddělení Městského úřadu Frýdlant.
Učebna tak obsahuje kompletní vybavení pro projekci, technologie jazykové laboratoře se sdílením obrazu a zvuku, stoly a židle pro žáky, soustředěné do takzvaných hnízd pro čtyři žáky najednou, nebo třeba katedru učitele, do které jsou instalovány technologie jazykové učebny, jako třeba prezentační počítač, stolní vizualizér, datový switch a komponenty jazykové laboratoře.
„Učebna slouží od začátku tohoto školního roku všem žákům ZŠ Frýdlant od 1. do 9. ročníku, využívají ji i účastníci zájmových kroužků, které nabízí Dům dětí a mládeže Frýdlant,“ říká ředitel ZŠ, ZUŠ a MŠ Frýdlant Mgr. Bc. Petr Kozlovský.
V rámci realizace druhé části projektu, konektivity, pak došlo k celkové optimalizaci a modernizaci řešení propojení wifi pracovišť školy v ulici Husova a také v ulici Bělíkova. Kompletně byly zasíťovány učebny a kabinety vyžadujících napojení na internet. Nevyhovující řešení bylo nahrazeno moderními technologiemi, jakými jsou například optické kabely.
„Práce na vzniku nové učebny pro výuku cizích jazyků a počítačů začaly v průběhu února, spolu s konektivitou ZŠ skončily v červenci. Celkové náklady projektu jsou ve výši zhruba 5 milionů a 350 tisíc korun, přičemž dotace z IROPu činí 95% nákladů. Zbytek byl uhrazen z městského rozpočtu. Jsme za podobné projekty velmi rádi, protože děti díky nim získávají lepší a podnětnější prostředí pro výuku a věřím, že je učení cizích jazyků v této třídě baví daleko více, než dříve v klasických učebnách,“ podotýkástarosta Frýdlantu Jiří Stodůlka.
Nová jazyková učebna vznikla díky projektu nazvanému „Modernizace učebny pro výuku cizích jazyků a konektivita ZŠ, Frýdlant“, registrační číslo projektu CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012607, název výzvy 5. výzva MAS Frýdlantsko-IROP-Modernizace škol II.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.