Liazku měli záblatští roky v bezplatné výpůjčce od železárenských podnikových hasičů. V roce 2011 ji město od ŽDB za 164 tisíc korun odkoupilo s tím, že za čas bude nutné nechat vůz renovovat. Do repase cisterny se proto specializovaná firma pustila vloni v srpnu. „Tyto vozy mají bytelný podvozek a konstrukci, které hodně vydrží. Proto jsme si mohli dovolit tak radikální přestavbu, které se v Česku moc často neprovádějí,“ prohlásil šéf renovační firmy Radomír Knězek.
Největší půlmilionovou položkou rekonstrukce byla nová strojovna s bronzovým švédským čerpadlem. Je dvouplášťové, vyhřívané vodou přímo od motoru, takže při zásazích v zimě nehrozí zamrzání čerpadla. Nové není jen toto »srdce vozu«. Na bočních stranách se pod prodlouženými roletami ukrývají čtyři výsuvná a výklopná plata, na kterých jsou umístěna čerpadla a další nezbytná výbava k zásahům. Nová je nádrž na vodu, teleskopický stožár s osvětlením, výstražné majáky a elektrický naviják na přední části vozu, který zvládne vytáhnout až sedm tun zátěže. Renovace se pochopitelně dočkaly i původní díly. Oprava se dotkla celé karoserie, brzd i elektroinstalace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mesto-bohumin.cz